Thursday, December 31, 2009

HiP HiP HoOrEY 2009

salam to all..

hari terakhir dalam 2009 dan esok tahun baru 2010. aku mula berblog pada akhir 2008 dan kini usia blog aku pon dah kire setahun jagung. (kenapa jagung ye?) rase baru semalam aku coret mengenai perjalanan 2008 dan hari ini aku akan mencoretkan sedikit sebanyak pula mengenai perjalananku sepanjang 2009. setahun berlalu dgn cepat, tangkas, cergas lagi cerdas. patutlah org tak hairan bertunang bertahun2, tak terasa lamenya. cume terasa dugaannye. perkara biasalah kan.

1) tirai 2009 aku bukak dgn sem akhir di UKM. bergerak penuh tekanan utk menyudahkan tesis yg bertajuk 'analisis asid askorbik dalam jus buah2an dgn menggunakan voltammetri berkitar'..wah! aku masih ingat. tahniah!. cume kalau suruh aku kendalikan voltammetri berkitar tu sekarang, nescaya aku hanya termenung di depannya. aku dah tak berapa ingat..takziah untuk itu!..dan hasilnya proposal + tesis = A. (Astagfirullah, riak plak!)


tesis ni aku tulis tau..original recipe..=)


nama aku tuh..pearl je tak de. cacat!


2) tamat final exam sem akhir, aku mengulit mimpi2 indah di rumah sehingga bulan 7. aku ditawarkan kerja di sekolah rendah sinaran budi rawang. sebagai guru ganti je utk kanak2 darjah dua bagi subjek english, sains & seni. hari2 jadi sibuk mengutip segala pengalaman mengajar di sini. sehingga bulan 9 tamat kontrak. tak lah sedih mana.. kental!

teacher nadia


3) dan tahun ni juga aku bergraduasi dgn penuh dedikasi. Alhamdulillah, segala liku lekit masa belajar dapat ditangani dgn baik. grad jugak akhirnye..=)

dalam dectar..


4) tahun ni juga aku dirisik dan bertunang. dan esok adalah hari ulang tahun pertama kes risik2 aku. (terasa macam kes jenayah!) dah setahun rupenye. ade kawan yg pelik bila menghadiri majlis tunang aku julai dulu. katanya kenapa aku hanya mendapat 1 cincin. jawapannya, aku tidak meterialistik. WTH. tak adalah, aku buat kenduri risik dan tunang pada dua waktu yg berbeza.


hantaran masa merisik..(ade ke hantaran mase merisik?) kami sebut sebagai hadiah yg mengiringi cincin risik. (takkan nak bawak seketul cincin je kan, nampak pelik pulak!)3 dulang berbalas 4. ikut suka kami je. adat ciptaan sendiri..heh!


us (kenapa die plak potong kek?)

seronok juge merisik dan bertunang pada dua hari (kenduri) berbeza. dapat buat banyak kenduri & lebih mudah maksud aku, aku nak melalui semua adat org melayu. nak merasa. hehe

5) tahun ni jugak akak aku kawen dan aku bercuti ke sarawak. =)

wedding day..

our journey 2 sarawak.

6) kalau cerita sedih pula, aku tak berapa ingat. bukan mudah lupa, tapi tak mahu ingat. biasanya kisah kawan2 lah. macam kes aku yg terkejut tahap beruang kutub bilamana kawan yg aku percayai terlalu obses utk menyeludup masuk dalam kisah chenta aku. hasilnya, org salah sangka pada aku dan kuzer. namaku dipergunakan tanpa pengetahuanku. agak keji disitu. itu lebih mudah difahami kan? tak apa, kau dah mengaku. aku okey!

rasenye itu sahaja.

wassalam utk entry yg agak panjang lebar lagi skema.

6 comments:

farhana said...

kronologi yg hebat..
time tunang nad 2 mmng xsangka.
nasib baik ada blog, kalo x..sampai ke sudah xtau nad da jd tunangan org :)

Nwy..happy new year Nad :)

nEd~Ya said...

farhana
haha. merapu rapit mlm tahun baru..
ape yg tak disangka? kurang faham nad disitu?
uiks..pelik!
ni sume 1 rahsia, tp bile de blog ni, rase gatai tgn nak cerite.. ekeke

ok, hepi new year too ana.=)

farhana said...

xsangka secepat itu nad bertunang :)
da sampai seru kan...kerja Allah :)

nEd~Ya said...

farhana
ooo. ingat ana xtau nad tunang hingga entry ini dipublish. hehe. 2 pelik!
itulah, nad pon x sangka. dulu bajet usia 24/25.. huhu
yup, kerjaNya. serah sahaja..=)

.: Cik Lynot :. said...

=)..
kenangan yang indah,
terutama grad dr ukm tu..
(coz sy dak ukm gak.hihi)

moga tahun ini mencatatkan kenangan yg lebih indah ..=)

nEd~Ya said...

miss milune
=)
kamu juge bakal memiliki kenangan yg same kat ukm. kan?=)

harap2 mcmtu la hendaknye. amin..tq!