Monday, December 21, 2009

CeRiTe HaRi MiNggU


salam to all

cerita 1

aku nak tampal award. dari seorang blogger yg baru jd pengikut blogku. blog 'pereka cerita' namenya.. terime kasih. aku pon dah jadi follower blognye.
link. salam muhibbah di alam maya buat pereka cerita. (ape yg cik pearl repekkan neh!!) oke, salam perkenalan..=)


blog paling menarik?? wahhh!!! (cik pearl boleh menangis bila2 mase kerana terharu)
terima kasih ye kamu..

.................................
cerita 2

semalam aku pergi kenduri kahwin kat sungai besar. 1 kereta bersame kuzer dan ipar duaiku. hujan maha lebat di sana. kalau aku lah yg drive, dah tentu aku parking je tepi jalan sampai hujan reda. dah tentu2 kenduri habes baru aku sampai..heh!
biaselah kawasan rumah kampung mesti naik air bile hujan lebat. ape lagi, lecak giler. aku dgn high heels sah2 cuak. kalo tanah lembik tu berlubang2, memang kerja kasut aku lah tu. hehe. dalam hati istighfar je. kalau ditakdirkan tersungkur pon, redha je lah. kire ade la memori kat rumah org kawen. tersungkur dgn penuh ayu umpama diva. ceh!

tapi alhamdulillah, aku mampu cover sebaik mungkin. nak jalan je, daya tahan kat kaki kene kuat. setiap kali heels masuk tanah lembik, aku tarik dgn senyuman.,muke santun je macam tak de pape. dalam hati eerrggghhh!! payahnyer..silap2, tarik kaki je, kasut tertinggal. itu yg ku harap tidak terjadi dan sememangnye tidak terjadi. syukur2. =)

tema kenduri semalam = merah


balik dari sana singgah kampung melayu batu 16 rawang, kenduri kawen jugak. kawan kuzer punye kakak kawen a.k.a kakak hadi. pukul 4 baru sampai. kire tetamu terakhir lah. sampai je, hujan pon lebat. sg.besar mungkin dah reda. rawang la plak. so redah plak hujan rawang. dua2 kenduri dalam hujan. cume yg rawang ni bernasib baik, dah habis majlis baru hujan. yg tak bernasib baik, pastinye kami sekereta. dua2 kenduri, kami datang masa hujan sedang menggila. tak apalah, moge2 hujan rahmat. =)

soalan cepu gangsa = bile agaknye aku plak yg kahwin?? glurppp!!

sekian. wassalam.

2 comments:

PEREKA CERITA said...

arigatok.. sudi terima award dariku

cerita pasal kawin wat haku tension.. klu ada kenduri kawin tmpt haku mesti time malam kecoh dah jd cam disko.. argg..

pss.. ni bekas modal ker? leh cover jalan time rempuh lecak.. cam berpengelaman :)

nEd~Ya said...

same2..pasti sudi..=)

tau xpe. malamnye lg meriah kdg2, pasang lagu sekuat alam. stresss.. uiks.

bukan bekas lg, tapi bakal model. ekekek. xdelah, cover2 ni perkara rutin. hehehe..=)