Wednesday, December 2, 2009

InCiK SaLaH ORaNg NiE

Salam to all

tengah lepak2 kat rumah hari ni, tetiba kring2x (bukan telefon rumah yg berbunyi sebenarnya, hp aku berbunyik..ringtones mulan- makhluk tuhan paling seksi)..ku angkat ku tanya siapa (ni lagu mase tadika dulu kan? ke kamu terus masuk darjah 1? patutla kamu tak tahu)

aku = cik pearl lah siapa lagi
dia = En.shahrul

aku = hello, Assalamualaikum..(macam confirm je yg kat corong telefon tu org muslim)

dia = waalaikumussalam (mmm confirm..confirm)..boleh sy cakap (memang lah bercakap kan, takkan mengorat pulak! )dgn saudari pearl yg manis anggun bergaya mutu dan keunggulan? (sah aku tipu- die sebut nama aku sebenarnya a.k.a saudari nurul)

aku = ye, sayalah cik pearl yg manis anggun bergaya mutu dan keunggulan(aku tipu lagi) ...ye, sy nurul..

dia = kenal sy tak?

aku = (e..eh kau ingat ko diva aku nak kenal- ish tak elok cakap camtu cik pearl).. mmm tak pastilah siapa..

die = ni shahrul lah..

aku = shahrul mana? (mase utk memerah otak..siapa gerangan shahrul)

dia = ala anak pak hussin ngok ngek..(die tak cakap camni pon).. shahrul 1 sekolah dgn awak dulu.. tak kan tak ingat..

aku = oooo...(aku tak sure sebenarnya) awk yg.....??????? (x sempat habis)

die = dgrnya kau dah kawen. sampai hati tak jemput aku.....bla..bla..(giler laju die cakap.mami jarum ke ni??)

aku = er..err..err

die = laki kau peguam kan? hebatnya..btol ke die duda? ada anak? aku rase kau....bla..bla..bla (meroyan ke dia ni??)

aku = eh, awk silap org kot?? sy..sy.....

die = amboi kau, sampai hati dah kawen peguam kaya buat2 tak ingat kawan..kau tau baru ni aku eksiden.. aku nak pakai lawyer lah......(repekan lebey dahsat)

aku = ......!!!!! jap..jap (aku langsung tak berpeluang mencantas ayat2 dia..tadah je lah telinga)

die = .................eh, kenapa kau senyap je? tak berubah btol lah kau ni...................bla..bla .. (die yg tak bagi peluang bercakap, boleh plak cakap aku senyap !!)

die = wei???

aku = selaju mungkin plak aku berhujah ----> sy nadiah abu bakar. duduk rawang. blm kawen. masih belajar. awak salah org. sy tak kenal awk. awk tak kenal sy. kita saling tak kenal. sy sekolah dulu kat batu arang. sy ada kawan nama shahrul. tapi sy yakin die bukan awk. sy tak kenal mana2 peguam. sy tak dapat bantu awk. ................... awk ade apa2 cerita lagi??

die = tutt..tutt..tutt..(kesian die..penat bercerita..aleh2 salah org)

ade juga org macam ni ye..(awal2 lagi die cakap nak bercakap dgn saudari nurul..aku dah agak kamu mungkin salah org..sgt3x jarang org panggil aku nurul..ramai yg tak tahu pon nama aku ade Nurul.)

*moral of da story = kenalpasti dgn siapa anda bercakap..

wsalam

4 comments:

Nazry Iskandar said...

haha. semangat gile dier bcakap. memang macam peguam dah.

merahitujambu said...

kelakar tul org tu..adeh..mcm2 hal la..boleh borak bagai nk rak..tut2..salah org..malu2

farhana said...

lawak gile...
tapi ska betul ngn keyakinan tahap tinggi mamat 2..kui2~
mesti dia fobia nak terjah2 org g hahaha~

nEd~Ya said...

nazry
huhu. tau xpe. x yah carik peguam lain la, bela diri sendiri sudah. hihi. (tak jadi peguam sebab nampak lebih macam mami jarum .. haha)

merahitujambu & farhana
nasib2..
yg xtahan, 1st time sy terkelu, langsung tak terkata dgr cerite die. x bg peluang langsung. haha.
at last, sendiri malu la. hihi. pasni, mungkin die mintak name penuh & address before mula cite. ekeke