Wednesday, December 16, 2009

KeNaNgAn II

salam to all

entry kali ni adalah kesinambungan dr entry sebelum ni. kesah aku yg bergiat secara cergas di kuching baru2 ni. ayat cik pearl tunggang langgang..tak boleh bla ayat 'bergiat cergas itu'! tak apa, BM aku mase SPM tetap A1. mungkin beberapa entry selepas ni pun, masih berkisar perjalanan & pengalaman aku kat sane. yela, beberapa mlm kat sana, mana mungkin dapat aku ceritakan dlm 1 entry. ditambah plak, virus malas aku utk menaip di alam maya ini telah menyerang aku bermula malam tadi..ala, virus malas tak serang pon, cik pearl memang dah malas.. syhhhhh! senyap2 sudah! jgn malukan aku oke.

di kuching, agak payah jugak nak carik tempat makan. maksud aku tempat makan yg diyakini kepunyaan org melayu & halal2 belaka. rupe2 org di sana sukar utk dikenalpasti identiti agamanya. so biasenye kami dinner kat kampung boyan & kampung gersik.

dinner kami pada mlm pertama memang penuh tradisi. tempat makan tanpa kerusi. maksud aku, makan dgn keadaan bersila saje dan dihiasi dgn cahaya2 suram. lampu2nye malap jer, romantik gitu. nasi dan lauk2 kampung. memang berselera & ade kelassss..

menu = sup sayur, nasi ayam, siakap 3 rasa & kailan ikan masin.

siakap 3 rase.. soodappp..

diapit ayh bonda terchenta..

sementara tunggu makanan sampai ni.


fiancee wif his friends. belajo bahasa sarawak..

makan tyme..yihaaaa

after dinner, balik hotel. hari pertama at sarawak tak berjalan ke mana. sekadar melawat kampung boyan untuk dinner..sok sambung k..nite

wssalam

2 comments:

Azuan said...

wah best melancong..

nEd~Ya said...

AzuanBudakPandai

ngheeee =)...besh2. rase sgt sikijap. mau melancong lagik!! ehe