Friday, December 25, 2009

JaWaPaN Aku

Salam to all..

mm kadang2 boleh tersenyum sendiri bila teringatkan setiap kata2 kita pada org lain. terutama kata2 yg lahir secara spontan tanpa berfikir panjang. aku plak jenis yg mudah mengeluarkan jawapan2 yg agak sengal terutama bile aku tak bg perhatian sgt pada ape yg seseorang cakap kat aku. faham tak? tak faham? ish!! penat aku type tak bape nak panjang ni, tak faham rupanya..okelah, aku bg contoh..

cerita 1 =

aku termenung masa lecture.

kawan = woit, termenung jauh nampak..haaa..aku tahu, ni mesti teringatkan abg aku kan..(sambil tergelak macam org kurang akal!!)

aku = (dgn muke kelat + ngantuk) dari aku ingatkan abg kau, baik aku tidur..

kawan = kurang asam. kuat tidur btol & bla....bla...bebel tak puas hati.

(waktu ni giler mengantuk dlm kelas. member asyik kenenkan aku dgn abg die. malas benor nak layan. makin menjadi2..=))

cerita 2 =

dlm suasane agak seram2 di tgh malam..hanya kami berdua kat tempat tu..

kawan = pearl, aku nampak kaki berjalanlah..(dgn muke cuak + gementar)

aku = slumber..kaki memang berjalan. kalau kau nampak hidung ke berjalan, baru kau bgtahu aku..

kawan = sengal.!!! ni h_ _ _ u kot...

aku = tercengang!!

(memang sunyi malam tu area 1 pagi. aku sibuk basuh kain yg terKIV lebih kurang seminggu. tak sangka member dok perhati keliling & ketakutan. ingatkan nampak kaki tu, maknanya org datang. tak sangka plak member tgk kaki tapi tak nampak badan..huhu. )

cerita 3 =

kawan = pearl, aku risau lah. due date dah dekat nie. kite tak siap lg projek. bla..bla..bla..(ngadu dgn penuh emosi).. bila nak start carik material ni?? (muke tak boleh bla!)

aku = bila resah..

kawan = aku rasa macam nak cekik kau skrg jugak!

...........

(bila resah ingat saat indah)

tu lah contoh2nya. tapi bg aku jawapan2 sengal macam ni boleh kurangkan stress..hehehe.

wassalam



2 comments:

farhana said...

hahaha...mmng sengal :P
kungkan stress pada si empunya bicara (ayat xblh blah) tp menambah stress pd si pendgr bicara hahaha~

nEd~Ya said...

farhana
hahaha. tau xpe! yg empunye bicara xnk stress2. =)
kadang2 kalau kite ikut rentak die, yg cemas jd lebih cemas, serabut jadi lebih serabut. so bantai je cmtu. tau die senyum! heheh.