Saturday, December 19, 2009

AzAm BaRu..

salam to all.

Salam Maal Hijrah 1431 pade semua ye..

ape agaknya azam baru kamu semua di tahun baru ni? azam tahun2 lepas dah setel belum? cik pearl sibuk tanya org, azam tahun2 lepas cik pearl dah tercapai ke? ops!! tak pasti. heh!

ok, hari yg indah 1 muharam ni aku dikejutkan dgn panggilan KPM. teruja juga..

maka aku akan sambung belajar tak lama lagi. penantian akan berakhir, insyaAllah. sekejap je masa berlalu kan. padahal rasa dah lama sgt tunggu. takpe, tu ayat2 yg org sabar macam aku. ceh!

banyak azam aku yg belum tertunai. terutama berkaitan dgn diri sendiri, segala perilaku & mutunya, pembaikiannya, kehidupan, persekitaran, perhubungan dan masa depan. semuanya adalah 1 azam. apetah lagi sesuatu yg berkaitan denganNYA. itu lebih utama dari yg utama. doakan aku berjaya. walau sedikit perubahan itu, tak mengapa. yg pasti, harus ada. ia kan??? kalau kamu jawap pon, aku tak tahu.

ok, sekarang bulan 12. beberapa bulan dulu aku dijadualkan menjadi isteri org pada bulan ini. ooooooh bukan tak mahu, tapi belum cukup persediaan. kuzer garu kepala. ok dinda, bulan Jun 2010 boleh? ops!! dinda masih belajar tika itu kanda.. kuzer garu tangan pula.. bila agaknya dinda bisa membuat keputusan tegar tanpa alasan, bidasan, kupasan & perasan?

.....itulah azam aku. nak belajar buat keputusan tanpa perasan. heh! kanda tak marah kan? senyum kan?? kan2?

.......

macam aku mention kat atas tadi, aku akan sambung belajar. yeay!! wajar utk aku gembira.. selepas hampir 6 bulan berada di rumah membekukan segala ilmu di dada & menternak virus malas dgn penuh dedikasi, kini memang sgt wajar utk aku bergembira dgn khabaran dari KPM petang tadi.

.....itu juga azam aku. kurangkan tahap kemalasan setelah puas bermalas-malasan di rumah. persediaan utk mencipta antivirus perlu bermula..! virus perlu diperangkap dgn segera..

selain itu aku jug berazam utk belajar minum susu. bak kate kuzer baik belajar minum susu sekarang. dari sibuk beli pil kalsium di mase depan. tulang2 akan rapuh dgn mudah!! ayat ini sgt sebijik lagi serupa tiada beza dgn ayat dr emak aku yg terchenta. tidakkah kanda & bonda tahu, yg dinda / anakanda berusaha sebenarnya. cume kerap benar gagalnya. sudah puas menutup hidung, tak kan perlu menggunakan sepit baju pula??

banyak lagi azam2 aku yg suci lagi murni. moge aku dapat capai lah kan. aku pon doakan kamu semua dapat capai ape yg kamu impikan tak kire ape je azam & keinginan kamu selagi ia baik & memberi manfaat..

* banyak azam tak pe. belajar tunaikan ia sedikit demi sedikit. jgn banyak berangan udah la ye..
semoga kite berjaya & diberkati olehNYA. Amin..

wassalam




6 comments:

aishahumairah said...

salam,
nad smbg bljr ble??
kt mne?
sme la kite nmpaknya,,xminum susu,,mak aisha pn salu bebel suh bljr minum, susu dr skrg..png kepala den..hehe=)
gud luck..

Azuan said...

semoga berjaya dengan azam baru tu huhu

nEd~Ya said...

aishahumairah
salam
3jan insyaAllah daftar.
penempatan nexwik baru tahu. skrg surat x kuar, online je. tensi jugak! huks..
ecah daftar bile? master dlm cos yg same?

susu oh susu. bercinte nak minum. ehe. mak nad pon x minum susu. memang effect agk teruk bile dah berusia ni. tu yg die xnk nad ikut, tp nak wat cmne. huhuhu
ok. gud lak 2..=)

azwanbudakpandai
haha..terime kaceh. mudah2an..=)

aishahumairah said...

ouh,,xtau lg ya..
aisha dafter 22/12 ni insyaAllah..
berdebar-debar plak ni..
risau lah..
ha'a kos yg sme..
doakan aisha ea^^

farhana said...

nad..(dgn nada teruja)
tahniah cz dpt smbng blaja...
jd cikgu la lepas ni :)
moga 'antivirus' yg bakal dicipta akan mjadikan pelajar2 didikan nad trus cemerlang, gemilang dn terbilang :) (ala2 menteri pendidikan plak heee)

nEd~Ya said...

aishahumairah
oo selase ni daftar dah eh..
alhamdulillah.
smuge terus berjaya.
insyaAllah, sume akan bjalan lancar..jgn riso2 k.!nad doakan.
amin..=)

farhana
tengs ana.
mudah2an begitulah. lame sgt dah duk umah nie. moge xde pape halangan.

hehe. antivirus tu harus diuji pade cikgunye dulu. cikgunye lebey malas plak kang dr ank muridnye, ngheee..
nway, tq..=)