Monday, February 16, 2009

TagGed bY Cik AzRoHa..:0

Assalamualaikum..

The challenge is:

Go to your photos folder in your computer.
Go to the 6th folder of photos.
Go to the 6th picture in that folder.
Put the picture on your blog and description of it.
Invite six friends to join the challenge.
Link them in your blog and let them know they have been challenged.


si cumell ni bernama ayip..
die sgt aktif, lasak, tapi mendengar kata. sgt bijak juga. buktinya :


crita pertama : aku tahu ayip ni takutkan cicak. tapi masa aku kemas meja selepas berbuka puasa, die pon sibuk nak mengemas jugak. ditonggang tebaliknya sekotak kurma ats meja. aku jadi marah..(marah2 manje la)..so aku kata 'ayip, jgn main kotak neh. dalam ni ade cicak tau.(konon nak bg tgn die diam ckt). ayip jawap 'ni kurma la kakak'.. aku :????

cerita kedua : berat ayip ni dah melebihi berat aku. aku sgt risau. kadang2 aku pantau jugak dia makan. ade 1 hari die nak makan telur rebus. memg banyak time nie sbb tengah pack utk kenduri esoknyer (sepupu aku kawen).. aku pon bg die sebijik. lepas tu die nak lg. aku x bagila kan, nak control la kunun. aku sorok semua telur atas meja kat dapur. sekembalinya aku dr dapur, aku tgk die tgh keluarkan telur rebus dr bunga telur(yg da siap utk gune kat pelamin esoknyer) & dgn muke bangganya die ketuk2 atas meja macam gaya aku mula2 kupaskan kulit telur utk bg die makan td.. aku : ???

itulah ayip yg aku rindu..jauh di singapura..:(

penerima cabaran : rei, nanadwiwo, ms happy, farhana, kuzer, nazsra

(p/s : kalo dah buat, abaikan yer)

Ana billah walillah ma'allah..

wsalam.

4 comments:

NRH said...

name sye nurul rohaliani la
panggil sye roha la
hish cik nad nih....
anyway mmg comel budak ni...
brape umurnyer...

Anonymous said...

nad...
badan ayip ni semangat betul..
ke..teknik kamera je?
masa nad tunjuk kat kami 1st yer o 2nd yer(xingt)..xde semantap ni badan dia..he3

nad..anda telah menunjukkan ciri2 seorg bakal ibu yg baik dgn mencontrol mkn budak kecik..hihi

Anonymous said...

ni pasti kene pakai lampim dewasa kan?hahaha~

nEd~Ya said...

to roha..
haha..jgn mare..mare aziz k. die yg bwk pnyakit bjangkit neh..ekeke
wktu ni umo die 3thn..now da 5thn. tp lg berat dr ak weh. skrg lg booolat.. hehe

to farhana
memg booolat ana. kalo ana tgk skrg lg dahsyat. nant nad upload gmba tbaru die. ni die time 3 thn. now dah 5thn. time tnjuk ana dulu, around 2thn kalo x clap..:) tp mgkin tgkap gmbar sambil meniarap cmtuh mningkatkan kemontelan die kot..tp memg x edit pape..ngheee..

hehe..mudah2an camtula. aura dah ader ni nmpknyer.. har3x.

to abuzar
eee..jaaat.. xlah..cume lampin baby size paling besar..ehe