Saturday, February 7, 2009

BoDoH BerBaKuL-BaKuL

Assalamualaikum..

geram...sgt2..xtau nk cakap camne dah..bodoh berbakul2..beribu2 bakul..itu lebih tepat..

semalam after kelas kul 12, dgn smgt aku masuk lab utk prepare elektrolit kalium nitrat. even lab dah nak tutup, aku minta demonstrator tunggu aku jap. memang cam lipas kudung dua kaki la aku wat keje smlm. laju giler. then siap..lega..
balik bilik bley nyanyi2, senyum sampai ke telinga sbb petang nanti x yah masuk dah, sok terus masuk lab, run CV & petang sok bley trus balik umah. eheh.

then, pagi ni sgt la mengantuk & x larat nak pergi lab. aku gagahkan jugak bangun sbb x sabar2 nak abeskan keje2 lab b4 analisis data. dalam kul 9 aku dah sampai lab. langkah wirawati terus aku bukak dgn penyediaan radas yg diperlukan, then bubble elektrolit yg aku wat smlm. pipet pon dah ready, elektrod dah dibilas dgn air nyah ion, jus pon dah ada. aku nak run CV (cyclic voltametry, bukan cocuriculum vitae yer..) utk jus oren & durian belanda..bereh.. dalam tgh2 sonok borak ngan member sementara tunggu elektrolit siap di bubble, baru aku terfikir aku x ley truskan niat murni aku utk run CV hari ni. uwaaaaa... PURE ACID ASCORBIC AKU MANE?? AKU X PREPARE LAGIKKKK!!!!... camne nak wat standard addition..aaarrrrggghhh..jeritan demi jeritan bergema dalam lab. sumpah seranah pon ader..memang bodoh berbakul2..

dgn lemah longlai lg gemalai aku simpan sume yg aku dah prepare. baik aku balik. kalo tunggu kat lab pon, xkan ade ape yg berubah selain makin lame aku kat situ, makin murah air mata aku. huks..camne la aku ley lupe benda yg paling penting tuh...

sakit hati. geram. pasti. malas nak fikir. nak makan. tata.

Ana Billah Walillah Ma'allah..
Wsalam

9 comments:

Anonymous said...

salam...

bknnya bodoh tu nad... tu namenye terlupe. xbek ckp bodoh tau. kte sume pandai2 belake. cume terlepas pandang.

xpe nti cube lg.

nanab said...

haha.cam klaka sebb label post ni bodoh.hahah.sabor2

Anonymous said...

wah. sabar ye nad. haih.

miss said...

huhu..klakar la bce..sian kat ko..xpe2.chaiyok!
btw,i just tagged u..visit my blog~tag from nab

nEd~Ya said...

to ms happy

xtau nak cakap nami..keadaan x sprti yg disgkakan. memg bace entry tuh, rase cam kite lupe kan. tapi bile alami sendiri, rase nak kutuk dr sndiri. itu lebey afdal..ekeke.btw, tq 4 ur advices.

to nanab

nasib post ni x dilabelkan bakul.. haha..alhmdulillah, sbo g nie, kalo x, lab tu dah x rupe lab..hehe

to livb

tengs..insyaAllah sbo..:)

to nor

memg sadis + sakit jiwe..ehe.
okeh, tq. i'll visit ur blog.

NRH said...

haaaa
tukan da kene...
buat penat jer...
huhuhuhu...

nEd~Ya said...

to roha

mksd ko??
enggak paham seyh..huks

Rei said...

apa ke ateri pulmonari karbon monoksida lithium Ion kalsium protein serta zat2 galian punya entry daaa...aku pun naik poning.hahah

nEd~Ya said...

amboi, biologi pon masuk neh..hehe