Monday, February 9, 2009

SuKa VS TaK SuKa

Assalamualaikum..

Manusia pasti berubah atas pelbagai sebab..begitu juga perubahan yg disebabkan oleh peredaran masa..banyak perkara yg aku suka dulu, tapi kini tidak lagi. banyak gak benda yg dulu aku perlu tp skrg dah x bape nak kisah..camtu gak pada benda yg aku x suke, skrg bertambah2 cintanya. ehe.. seperti ukuran cinta dan benci .. ' Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika. bencilah yg engkau benci itu sekadarnya saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pasa suatu ketika'..aku akui kebenarannya..:)

ape yer??? DAHULU, AKU X GEMAR/ X SUKA/ X SELESA :

1. menulis blog tapi skrg ia dah jadi rutin aku kecuali hari2 yg sgt sibuk.
2. khailan ikan masin tapi after try makan (dibeli oleh my future bro in law)jadi cam suke sgt2 lak. tp xleh amal selalu la yer, nanti darah tinggi..hehe
3. laptop tapi skrg x juge sgt obses cume selesa bile ader laptop sendiri utk wat kerja2 yg bertimbun.
4. laksa johor tapi skrg aku suke makan sama tarafnya macam laksa penang. & dua masakan ni jer yg aku sanggup belajar cara sediakannya..heee
5. tidur pakai stokin tapi skrg ia wajib. tanpanye tidak begitu nyenyak tidurku (kecuali kat umah) sama tarafnya seperti aku perlukan bantal ucukku..ngheeee
6. teddy bear, bunga, & coklat. ramai kate aku pelik sbb mereka kate 3 benda ni sgt digemari oley wanita. xkan sbb aku x gemar, aku x relevant menjadi wanita.. ish2x. tapi skrg, suka la juga bear, tu pun permulaannya kuzer bagi. bunga?? ntah, xde keperluan. tapi kalau diberi, mungkin boleh suka. utk beli sendiri, jauh sekali. kecuali terlalu cantik atau tersangat perlu. coklat plak, makan tapi kurang cume selepas makan dgn ecah, rase sedap lak & jadi bertambah suka..:)
7. baju kurung. sampai aku hanya buat sepasang sahaja dalam setahun, itupun utk hari raya pertama. (kalo xada raya, confirm x buat). tapi after masuk TIKL, memang kene pakai hari2 & aku mula selesa dgnnya. sampai kat U skrg ni, hampir hari2 berbaju kurung. (sem ni kelas kurang, so agak kurang berbanding sem2 sblm ni). & aku akan tempah sepasang at least dalam 2 bulan..(macam mak..hehe)
8. declare to others bout my life especially sumthin related to my bf but now skt sbyk, its important actually. learn from da past.


DAN DAHULU, AKU SUKA/ SELESA/ GEMAR :

1. berjalan2/ shopping kat mid valley, times square & klcc..(skrg kalo bley, aku sgt2 cube elakkannyer..kecuali kalo dah x mampu sgt..terpkse la pegi juga. biasala kan, member2 biasanyer gather kat tempat2 camni. susah nak tolak.:()
2. makan makanan2 ringan. skrg mkn tp sgt kurang. rasenye la..:)contoh: chipsmore last mkn ntah form bape.
3. duduk umah je. jarang sgt keluar. now selesa lagi tapi makin suke bersiar2. heeh


banyak lagi sebenarnya. tapi ni yg terbaru aku sedari..hehe.

Ana billah walillah ma'allah.
Wsalam.

5 comments:

Rei said...

tido pakai stokin best woooo~~
nak nak kalu dlm ekon!
heuehueh

merahitujambu said...
This comment has been removed by the author.
merahitujambu said...

wah..byk perubahan ek cik pearl..xpe..
yg penting kearah kebaikankan??..=)
makin besar semua akan berubah...
x sbr nk tgu perubahan ketara..
contohnyee kawin..dpt anak..huhu.(berangan)

Anonymous said...

dulu lain..sekarang lain..=)

nEd~Ya said...

to rei
yup, tau xpe. tido lebey bergaya dgn stokinku yg bewarna ungu..haha

to merahitujambu
memg banyak..tp so far tu je yg ingat. insyaAllah, mge berubah kpd yg lebey baik kan..
hihi..kawen? dapat ank? huks. ni perubahan yg memg lain dr lain. ekeke

to farjhana
hehe..kalo same je, x indah la idup ini..
manusia perlu berhijrah..:)