Monday, February 2, 2009

DeTiK CeMaS

Assalamualaikum..

hari ni tepat kul 12 tghari, aku pon gerak balik ke ukm. kalo ikut hati, aku nak balik sok pagi jer coz kelas kul 11. tapi malas lak terkejar2.. so dgn santunnya aku tunggu tren & sampai ukm, aku naik taxi sampaila ke kolej aku yg aku x bape nak rindu..

dalam tren, macam2 aku fikirkan. termasuk keje2 yg menanti aku bile balik nanti.. dengan lab x sudah2, subjek2 sem ni yg x bape nak paham, nak handle program untuk dinner pusat kimia, nak sibuk2kan diri urus program ke kertih & macam2 lagi.. naik pening aku. sampaila aku teringat detik cemas yg aku lalui semalam..

tajuk je gempak, x la cemas mane. tapi bg aku cemas sgt, sbb hormon adrenaline aku macam x cukup jer utk dirembes kuar. ni sume jadi time aku 1 kuarga, tunang akak aku & kuzer g ke batang kali smlm. kami pecah dalam 2 kereta. kereta pertama adlh kereta ayah aku tapi tunang akak aku yg drive, & dianggotai oleh mereka2 yg cukup tabah dalam menghadapai habuk, sampah & semak ketika menguruskan umah semalam. x lain & x bukan, ayah & akak aku.. kereta kdua plak kereta mak aku tapi dpandu oleh kuzer aku dan membawa mereka2 yg pakar dalam urusan di dapur iaitu mak aku & aku..har3x..

nak dijadikan cerita, detik cemas berlaku dlm pjalanan balik ke umah aku la.. hujan lebat la plak.. tapi jalan raye nampak tenang lagi lemah gemalai jer tanpa kenderaan yg bderetan coz kami ikut jalan pintas.. dalam kereta, aku, mak & kuzer berborak2 cam biase, tetibe kereta ayah aku kat depan nampak cam tetibe slow je.. kuzer pon break je la manja2 sbb ingat mereka kat depan tu slow tapi terus jalan tapi x sangka mereka terus berhenti.. mak aku bley lagi kata dgn lembut 'kereta kat depan tuh'.. macam x cemas jer aku rase, x pun macam confirm xkan accident..isk2.. aku plak baru perasan tapi x sempat dah nak jerit ker, nak tolong tekan brek ker ape lagi nak swoh kereta ayah aku jalan, jgn berhenti.

kuzer pon pe lagi, tekan brek sampai ke lantai. tapi brek x cengkam mane sbb jalan licin.. sume dalam kreta senyap. aku dah tunduk ke bawah. jari2 aku sejuk bangat cam baru kuar dr peti ais. jantung aku pe lagi, dup dap dup dap ntah ikut irama rock mane.. & finally kreta kami btol2 stop sambil mencium ala2 manja belakang kereta ayah aku. alhamdulillah xde rempuhan yg meremukkan kenderaan, xde kecederaan yg meremuk redamkan hati & yg paling penting xde pjalanan ke umah aku yg perlu ke balai polis dulu melaporkan kereta isteri melanggar kereta suaminya..

huh..dalam kata lain, aku rela melanggar kereta org lain dari kereta ayah aku sendiri. even kereta org len tuh kereta mewah.. sbb aku x sanggup dapat ceramah free dari ayah aku yg mungkin akan berlangsung paling tidak selama 1 purnama..ekeke.. sori dad..:)

so pandulah dengan cermat, ingatlah orang yg tersayang..:)
Ana billah walillah ma'allah.
Wsalam..

4 comments:

merahitujambu said...

semua ok ke??cik pearl ok..
kadang2 x sangka menda nk berlaku kan..

Rei said...

apa mcm daa korang~~

Anonymous said...

nasib kereta xrosak truk..
dan yg paling penting..semua selamat..
alhamdulillah...

nEd~Ya said...

to cik merahitujambu

alhamdulillah, sume ok. tula, memang x sangke..padahal x laju pon kan.. xpela, yg penting sume selamat..:)

to rei

ehe..nak jadi rei..xley wat pa r.. :)

to farhana

kereta xde pe pon ana.
btol2 berenti belakang. cam parking dekat2..ehe.
yup, syukur..