Thursday, November 26, 2009

RaYa AiDiL AdHa

salam to all..

huaaaa..penat giler hari ni. kelam kabut dari pagi dgn pelbagai menu (macam aku yg masak je bunyinye). biasala sok kan raya..=) antara menu wajib pastinya nasi impit dan kuah kacang. begitu jugak ketupat palas & rendang ayam.. semua dah settle kecuali kuah kacang..esok pagi2 baru masak..


ha, ni ketupat palas aku..




dapat buat dalam 40 biji..

mak aku cakap, daun palas yg dianyam ade dua bentuk..yg betina dgn yg jantan. agak2 tak nampak dua2 bentuk tu, keluar la ketupat palas bentuk khunsa..muahahahahaaaaa..

kepada muslimin dan muslimat, selamat menyambut hari raya aidiladha..moga peroleh keberkatan hendaknya...

*hari ni aku sempat lari ke saloon sekejap..dah lama tak memanjakan diri..hoyeh!!

wsalam..


4 comments:

merahitujambu said...

saya th pasal jantan betina tu..tp x penah amik th bledh buat..xpela..janji ade rasa..ade rupa..pedulikkandgn jantan baik pon betina..ahaha..selamat hari raya~

Hus said...

Salam Aidiladha! :-)

nEd~Ya said...

merahitujambu
huhu..tp yg jantan lebih baik dr yg betina..sbb kalo rebus nanti, yg bentuk betina lebih mudah masuk air..so pulutnyer lembik.. tu kene amik tau gak tu..tp sy taram je. ekekeke..
selamat hari raya aidiladha kembali..=)

hus
tengs..salam aidiladha too..=)

Muhammad Lim said...

HAHA,cik pearl sudah jadi King of Ketupat Palas.Itu malam saya makan ini ketupat.