Sunday, November 1, 2009

DiRiMu DaRi KaCaMaTaKu ---> TaG

Salam to all

tag ni aku dapat dari miss c-da..tapi tag ni macam nak meneroka rahsia seseorang je (rahsia org yg di tag)..tapi tak apala, aku jawap mana mampu la eh..

soalan 1
kamu impikan pasangan yg bagaimana?

simple but smart..(dah macam kriteria baju la plak..uiks)

soalan 2
kamu memiliki dia yg kamu impikan?

mmm insyaAllah

soalan 3
cinta jarak jauh bagi kamu?


sangat mencabar..perlukan daya kesetiaan yg sgt2 tinggi..selain kesabaran dan kejujuran..aku tak lah sekental itu!

soalan 4
7 sifat/sikap nya yg buat kamu susah utk lupakannya?


adeh!!
1- tahap kesabarannya sgt2 tinggi..kerenah aku boleh tahan penangannya..tapi die tak pernah tinggi suara..(ade la sekali dua dalam 5thn..cayalah..ceh! kembang sekejap yuyunk) kire bukan jenis yg panas baran la..
2-apa je keinginanku sebolehnye die tunaikan (yg baik2 punye permintaan la)..walo die terkorban..(jihad nie..wahaha..jgn mare)

3- kalau aku susah hati, sedih, kecewa, dll, die selaloo pujuk dgn tabah..(selain mak & akak) (sebab aku lambat terpujuk..huhu) cthnya: waktu aku hentak2 kaki (hiperbola btol) kat matriks nak balik sebab homesick..die la yg paling pening sekali..termasuklah mak ayah aku..hehe
4- romantis & manja
5- pandai amik hati org tua & sgt jaga hati sesiapa jua yg menghargainya..
6- sederhana

7- multiskill..byk kije yg boleh diharapla berbanding aku..huahua..

* ni aku ikut apa yg aku rasa la..bukan memuji apalagi memuja ye..

soalan 5
7 sikap/sifat nye yg anda tak suka?

mm bukan tak suka tapi kurang gemar la ye..
1- die kepingin berambut panjang
2- kdg2 terlalu byk bekorban utk kwn2..(bukan aku jeles tapi kdg2 tak kena tempat)
3- kalau die kecewa sgt2 dgn aku, kdg2 susah nak dijangka perlakuannya.
4- kdg2 mudah dipengaruhi.
5- jenis yg tak sampai hati..(bagus sebenarnya tapi ramai org akan salah faham padanya)
6- tak berapa arif urus kewangan kot..hehe..tiap bulan aku akn minta duit utk simpankan..
7- kdg kala terlaloo positif..tensi jugak aku..

soalan 6
jika die ingin meninggalkan kamu atau memutuskan ikatan, apa kata kamu?


mm dahsat soalan..huks
'walau 1000 wanita yg kamu dampingi, takkan ada seorang pon yg sama sepertinya aku..kerenahku adalah kenangan paling kuat utkmu..kalau kamu bisa lupakan kenangan itu, kamu akan terus pergi..kalau tak, kamu pasti kembali..(berserah pada jodoh)' ececeh..

soalan 7
jika kamu ingin meninggalkan dia atau memutuskan ikatan, apa katanya utk mu?


'fikirlah sedalamnya..sy bisa ubah apa yg kamu tak suka utk memperbaiki hubungan ini'

soalan 8
jika hubungan kalian hampir retak, siapa yg selalunya berusaha gigih utk menyelamatkannya?


mmm dia..sebab die berfikir lebih jauh dari aku dan tak bisa menyerah..kecuali die dah terlalu kecewa dgn aku..maka die sampai relakan rebound love..kalau dah macam ni, baru aku sedar sikit yg aku pula perlu berusaha gigih sepertinya.

soalan 9
warna kegemarannya

yg gelap2 belaka..cume sejak dgn aku, baru die open utk cuba warna2 yg lebih berani.. heheh

soalan 10
benda yg die impikan dan kamu telah tunaikan utknya?

mmm jam tangan casio yg ada prayer compass..complete jam ni..aku pon suka..ehe

soalan 11
perkara yg buat kamu terharu tentangnya..

terlaloo banyak..
~ada sahabat2 yg salah sangka/faham/pandang/tafsiran tentangnya..tp die rela dgn pandangan2 itu..coz baginya, biarla insan yg akan hidup dgnnya sahaja yg tahu siapa diri die sebenar..aku sadis sebab ada yg berlaku disebabkan aku..

~selama 5thn nie, mungkin 300 kali aku lukakan dia..dan hanya 3kali die lukakan aku..dan 3 kelukaan darinya utkku itu adalah disebabkan 300 kelukaan yg aku beri pada dia..btapa die sudah habis sabar..huhu..maaf yuyunk!

soalan 12
perancangan pertunangan dan perkahwinan kamu?

kalau ikutkan dulu, nak semua ni area tahun 2012/2013 sebab kami ade cita2 dan tanggungjawap masing2.. tapi seru sampai lebih awal..so 2009 dah tunang..bak kata kuzer 'perkahwinan tak menghalang sesorang utk capai cita2 atau menjalankan tanggungjawap kita kpd ibu bapa..dan pandanganNya lebih utama utk di jaga..' so aku mengalah lah..hehe..

soalan 13
gambar kalian yg kamu suka?






***banyak lagi soalan tapi macam terlalu peribadi..so aku pilih2 la yg mana aku ley jawap (ni pon ada yg peribadi tapi pejam2 mata la kan..=))..cuma ni semua dari pandangan aku utk die..kalau kamu yg kenal tak rasa begitu, tak apa..aku tak marah..terjentik pon tak..ngheeee..ni pandangan aku dlm masa 5thn bersama..kalau selepas ini jadi lain, aku akan buat tag ni sekali lagi..ekeke..atau kalo tertulis jodoh ku tak bertaut panjang, aku anggap ini kenangan utk masa2 ini..wallahua'lam..

tag 1 ---> kuzer (diriku dari kacamatamu pula..hehe)...nasib kite sama2 pakai kacamata..

tag 2----> nazsra (yg tgh dalam mode exam)

ana billah walillah ma'allah

wsalam

4 comments:

Unknown said...

siapa boleh lupa kerenah kau syg..haha
apapun, aku doa korg kekal sampai bila2..amin

nEd~Ya said...

mili
tau xpe..aku kan suke mencipta mslh & carik pasal..huahua
mudah2an begitu..amin..tq

Nazry Iskandar said...

kalau sayep free sayep buat k. ;)

nEd~Ya said...

nazry
ok2..no hal..take ur time..=)