Sunday, November 29, 2009

CeRiTa CeRiTi II

salam to all

cerita 1

hari ni kawan aku si yatiey bertunang.. (aku dah mention dalam entry aku yg bertajuk : musim ikat tali) tapi malangnya die buat kat terengganu..bukan belakang rumah aku tu ye.. so jauh.. aku hanya mampu sampaikan salam..saat akhir baru dia khabarkan yg jalan ke Besut tak banjir dan tak tutup pun tapi aku dah terlambat plan..moga majlismu tengahari tadi berjalan lancar.. Amin..

cerita 2

aku ke rumah epa saje hari ini bg memeriahkan majlis pertunangannya (kalau aku tak datang pon meriah jugak sebenarnya)..dan aku sangat teruja tengok wajahnya yg berseri2 dan bersemangat memperkenalkan tunangnya pada aku. lainlah aku dulu, penuh kontroversi dalam otak ni..huhu..dan epa akan melangsungkan perkahwinannya insyaAllah pada bulan 2 tahun depan. kire 3 bulan je bertunang..wah!! mantap..masih belajar pula tu..epa betul2 berhati kental!! cayalah..malah dah ada rumah sewa sebaris dengan rumah orang tuanya..lepas kahwin ni, boleh ulang alik la ke rumah mak.. hihi..semoga hubungan kalian kekal ke jinjang pelamin & seterusnya ke akhir hayat..aminn..



epa & I..



theme = oren + hijau.

cerita 3

semalam keluar makan dgn kuzer dan adik2.. yg tak tahannya nak dinner sampai ke Kajang.. malangnya kedai makan yg dituju tutup pula. masih cuti raya la tuh..maka kami ke metro point. huaaa rindu betol port2 lama utk dating masa belajar dulu..hehe. masuk old town white coffee tapi tak memenuhi selera lak..so tukar ke kopitiam. makan je mencecah ratusan ringgit..ish!!



cerita 4


aku tak pasti siapa aku sebenarnya..muahaha..maksud aku, yg aku tahu aku hanya seorang bekas pelajar UKM yg sedang giat menanam anggur di rumah..tapi kisah2 hidupku begitu cepat singgah ke pengetahuan teman2 yg setahu aku, aku tak pernah msg atau call atau jumpa mereka2 ini dalam masa setahun..tetiba mereka bertanya 'bukankah kau ------??' (dalam hatiku : ait!! macamana dia tahu ni? ini bukan cerita2 biasa, ini suatu rahsia..dia bukan org tertentu yg harus tahu mengenainya..glurpp!!!) dah macam artis ku rasakan..siapa ye di antara mereka yg punyai lidah sepantas kilat membawa khabar berita mengenai hidupku..sudah seperti internet bergerak lagaknya malah lebih pantas lagi..haih! cerita dalam kelambuku, rasanya tidak wajar disebarkan..aku dapat meneka.

cerita 5
kalau kalian bercinta dan suatu masa kalian minta putus dgn alasan 'aku masih mentah'.. aku harap kalian fikir betol2 ye..alasan sebegini lebih baik diberi sebelum kamu menerima cinta.. jgn dah bercinta bertahun2 kemudian baru kata diri kamu terlalu mentah untuk cinta.. beri sedikit 'consider' pada pasangan kamu atau cipta alasan yg lebih matang.. wallahualam
wssalam





3 comments:

Anonymous said...

mmng musim mengikat hjg2 tahun ni:)
nwy congrats to yati...
psl cerita 5 tu..mmng btol pe yg nad ckp tu...tu la rasionalnya kna fkr masak2 b4 declare relationship...wallahualam :)

Muhammad Lim said...

Ribeye Stick menu saya itu malam.Tak la terlalu mahal,tapi termahal dalam resit.HAHA,terimas abu.

nEd~Ya said...

farhana
aah..bnyk kenduri kendara..bz every weekend..=)
yup. sy x bape gemar alasan sebegitu..kdg2 mereka2 ni bg alasan je, sebenanrnya nak mintak break.ish2x..moge kite tak begitu hendaknya..amin..

power rangers ungu
maka menu terenak seharusnya. mmm lazat!! yup, trimas abg buar..hehe