Thursday, September 17, 2009

CeRiTa iTu iNi HaNyA Di-cNi

Salam to all..

izinkan sy merapu seketika..bagi mengurangkan kerosakan jiwa di malam hari..

cerita 1
petang tadi hujan lebat..aku balik dr temankan jiran aku ke kuang..perjalanan balik yg sadis bila kami lihat kereta terjunam masuk gaung...cuak..pucat..

cerita 2
sesal kerana menegur sikap seseorang dgn tdk berhikmah atau dgn terlalu serius?? entahlah..(bisakah ditegur sesuatu/seseorang dgn sengihan dan gurauan)..aku juga manusia yg jahil & kurang ilmu..astagfirullahallazim..

cerita 3
ibu jiranku menghadiahkan aku brooch..terharu juga..

cerita 4
tak faham dgn gurauan segelintir golongan manusia yg boleh dikatakan bekerja dlm bidang professional tetapi bergurau secara tdk siuman..jgn ingat semua org suke!!!!

cerita 5
kadang2 org bertanya lain, dan aku menjawap lain..macam ayam bercakap dgn itik..Akhirnya malu sendiri..

cerita 6
aku kena belajar cara berkomunikasi & bermesra sesama manusia dgn lebih baik..

*ye..ini semua kisah aku hari ini..

ana billah walillah ma'allah
wsalam



2 comments:

Rei said...

utk cerita 2:
tak semua org buleh menerima teguran dgn cara yg kasar. ada tu ko kena tegur cara memain baru dia bley terima. cara tu bagus juga pasal dia takde la sampai sakit ati dgn teguran tu. Tapi tak tau la sok lusa dia berubah ke tak.

utk cerita 4:
kan dulu aku dah pesan awal. bersedia la dgn "Dunia Sebenar" Tu baru sikit je. Ko akan jumpa mcm2 org lagi.. Hahahah

nEd~Ya said...

to Rei
utk kes ni rei, dah tegur more than 3x kalo x clap..mcm2 cara..gurauan dah, lembut dah, biasa dah...tu jadi cmtu.. haha..kene tegas ckit..ekeke.
mgkin pas ni kene berbekalkan periuk belanga plak..huahuaha..

yup..aku faham mksd ko..tengs..:)