Monday, September 28, 2009

InI BuKaN KiSaH RaYa OkE!!

Salam to all..

waaa..sgt buhsan hari ini..bersendirian dr pg hingga ke tengahari..(ceh, tghr je..ingat sampai mlm ke kan!!=)) memang betul seperti yg dikata sesungguhnya keseorangan mencipta kesunyian yang hebat (ececeh)..

dr pg smpi tghari, aku berusaha penuh santun menjemur & mengangkat kain beberapa kali..kerana sekejap hujan, kemudian reda..hujan semula & begitulah seterusnya..kesunyian aku terubat juga bile mampu bermain kejar2 utk mengangkat kain di jemuran..sob3x..awas, penuh santun tak beerti dgn penuh ayu, lemah longlai lagi gemalai macam sotong kurita oke..kain di jemuran pasti basah lencun dibuatnya..maka, aku berlari2 anak tapi masih di dalam lingkungan penuh santun dan ayu.. cukup..dah merapu..!

sampailah pihak sekolah call aku minta sambung kontrak..cayalah!!..tgh2 bosan ni, kerja dtg bergolek.. ehe.. cume situasinye kurg best bila aku kena mengajar sesi pagi..aku dah biasa sesi petang & ramai kawan2 guru sesi petang..so aku belum buat keputusan utk tawaran kedua ni.. cume, ader sedikit keterujaan bila aku kena mengajar kanak2 darjah 1 plak..=) (kalo darjah 2, boleh separuh nanar,rasakan plak darjah 1..mungkin 3/4 nanar..huaaa) utk subjek sains kalau tak silap tapi minornye belum pasti..

esok aku akan ke sekolah..pulangkan semula semua exam paper kanak2 yg aku dah tanda..alhamdulillah, pencapaian mereka meningkat juga..even masih ade yg gagal & yg kecundang di tengah jalan..huhu.. aku tetap puas hati..

* sabtu ahad ni akan sambung beraya..mungkin ke batu arang dan klang..atau damansara..hari tu tak jadi ke klang coz keluar dgn member2 form 5.

* ade insan kata aku ni seorang yg periang..haha..ley caye ke.. sila tanya kanda azam oke..!! kalau kenallah..=)


ana billah walillah ma'allah
wsalam



2 comments:

myQza said...

selamat menyambung tugas.

pertukaran sesi dapat menambahkan lagi kenalan baru :)

nEd~Ya said...

terime kasih..mudah2an..=)

yup,semestinya..doakan diri ini tdk kekok..tp selesa menjalankan tugas!