Wednesday, September 23, 2009

RaYe 2!!!

Salam to all..

waaa..diam tak diam dah hari raye yg ke4 hari nie..

raye kedua baru ni aku ngan family get ready jer kat umah tunggu sedara mara dtg plak.. so kami sekeluarga tak ke mana pon. ditambah plak raya tahun ni turut mengundang tragedi.. adush!!! agk2 kamu bace tak entry aku bertajuk ceritera raya..??? hurm..tak sangka syawal tahun ni pon tak seindah pelangi..huahua..tahun ni masalah kesihatan lak menimpa aku.. ni pon aku tak sihat sgt lg..dan mlm td sesuatu yg hampir lebih 10thn tak berlaku telah berlaku.. gerunn....

raye ketiga (semalam) baru kami sekeluarga berjalan raya semula..tapi naik kereta lah..bukan jln kaki ye.. name je berjalan raya..so tema baju hari raya kedua dipakai pada hari raya ketiga iaitu kaler merah terang berderang..dr jauh lebih kurg 3km dah nmpak aku dtg..heheh

kami ke sg.behrang, sg.nilam, kg.serigala tengah, batang kali, & kuala kubu..sume area hulu selangor (tu pon ader kawasan yg terkongsi2 sikit dgn perax) .. dgn kondisi yg agk lemah, aku memang jaga mkn..tak merapu langsung..tahap kesihatan sgt rendah masa ini.. bantal bucuk sentiasa temani aku dlm kereta..biarpon adik aku bising krn saiznye yg agk besar jd memerlukan space yg besar dlm kereta, aku tak kesa oke..

mlmnye sampai rumah, layan tetamu yg dtg..dan hari ni kami tak beraya mana coz adik beradik ayah dtg beraya..so selang seli lah..esok kami plak sambung beraya..mungkin mlm ni ziarah kwn2 rapat ayh bondaku di kg. kenanga dan kg. melayu bt.16 rawang..dekat jer..

*mari sama2 semarakkan ukhuwah antara kite..ziarah teman2 dan saudara mara..=)

ana billah walillah ma'allah
wsalam

No comments: