Saturday, September 5, 2009

TeRHaRu GiLeR SeYh!!!

Salam to all


Ini katanya utkmu..
Aku tidak tahu siapa kamu,
Tapi telah aku simpankan sebahagian hati ini padamu,
Kerna itu, aku tidak pernah memandang wanita lain,
Pandanganku ku tundukkan, bual bicara mesra dengan wanita ku elakkan,
Kerna semua itu hanya layak untukmu...
Sesungguhnya perkahwinan adalah penyempurnaan sebahagian agama,
maka bertakwalah utk menyempurnakan separuh lagi agama kita..
Kita seharusnya bersedia zaujahku,
Perkahwinan kita adalah marhalah dakwah..
dan ini utknya, dr kamu..
Wahai zaujku,
Aku mengerti kau sedang menungguku,
Namun sabarlah, Aku juga sedang menunggumu,
Aku juga sedang letih seperti kamu, Kerana setiaku padamu,
Aku menolak untuk terlibat dengan mana-mana aktiviti yang mengundang maksiat hati,
Aku menolak bicara yg berlebihan dan pelawaan mana-mana yang bukan mahramku,
Kerana perasaanku telah aku simpankan untukmu,
Walaupun aku tidak tahu siapakah kamu. ...
*utk kamu= mgkin dah smpai masanya kalian menyempurnakan sebahagian agama...:)

to azam : bukan entry ini yg dimaksdkan ye..tuuunnnggguuu..:)

ana billah walillah ma'allah
wsalam

2 comments:

aishahumairah said...

salam.
hai nad,terharunya baca puisi ni...
mmg best..Ya Allah,kurniakanlah kepada kami jua lelaki2 seperti ini...

nEd~Ya said...

salam..
tu la..terharu kan..:)
amin..mudah2an camtula..
kite doa same2 oke..:)