Sunday, October 3, 2010

CaMPuR AdUk

salam to all..

mari mengupdate..!!

satu

2 minggu berturut2 aku balik rumah (rawang). seperti biasa, JB tu dah macam belakang rumah je aku buat. ;-) sementelah semester ni agak relax, aku balik dengan tenang tanpa homework saban minggu. silalah jeles..

dua

seorang sahabat mengexplore gambar2 nikah ku di facebook.

soalan beliau ' eh..eh..ko nikah tak pakai inai? pelik nye..'

ye..memang aku tak pakai inai walaupun aku penggemar inai. ibuku dan suami ku dua2 sekepala. tak perlu katanya. kenduri nanti baru pakai. baik. titah dituruti..

bebelan beliau lagi ; 'ko memang selalu buat perkara pelik2 kan. couple tak bagitahu (tup2 dah 6 tahun), tunang mengejut, nikah tiba2'....kenduri nanti bila? ke nak buat surprise jugak!!?? beranak dah 4 nanti baru aku tahu agaknya..

glurppp.. perli separa maut ni.

relax babe. semua yg aku buat tu tak lah pelik sangat. kenduri nanti aku confirm bagitahu, sebab kenduri ada kad jemputan. ;-)

tiga

balik dari cuti raya 2 minggu lepas, aku dan dua sahabat yang lain diminta untuk mewakili KPLI-Sains-Kimia untuk masuk pertandingan Inovasi, mencipta alat bantu mengajar. hari isninnya baru kami terhegeh2 berbincang dan hari rabu dah dipertandingkan. serius kelam kabut. bertanding dengan 24 kumpulan yang lain. kumpulan2 lain dan prepare untuk pertandingan ni paling minimum selama seminggu. tapi kumpulan kami hanya sempat prepare dalam dua hari. (berikutan kami tiada di dalam kampus kerana praktikal semasa jangka masa pertandingan ini). ni kiranya macam pertandingan reka cipta lah. tu yang kena kerah otak dan tenaga memikirkan apa yang boleh dicipta.

tapi, berkat usaha kami dan pertolonganNya, tanpa disangaka2 kami bergelar JUARA. serius tak sangka. hasil ciptaan kami adalah : kit elektrolisis. iaitu alat penyaduran.



ni la nama2 bertuah ahli group aku di booth bernombor 13. im da 1st..;p

kami bertiga di booth kami..

booth kami sewaktu dilawat oleh pensyarah. khusyuk kami menerangkan alat ciptaan kami..sambil menanti kehadiran para hakim.

yeayyy. we are da champion...;-) kanan sekali pengarah maktab kami. dan wanita kurung coklat itu adalah pengarah IPG Malaysia. terasa bangga di situ. (muka aku tiada senyuman..)

kami guru malaysia..

tiada kerja.

bergambar di hadapan electroplating kit ciptaan kami.. electroplating kit : alat penyaduran.
contoh = menyadur bahan dengan selapisan nipis emas. hasilnya dalam kehidupan harian kita sekarang adalah zulian. zulian ni macam emas kan tapi murah. zulian bukan emas 100% tapi logam yg di salut emas. alat menyadur bahan/logam tu lah yg kumpulan aku cipta. boleh buat bisness ni. bisness zulian.;-)

*_* juara. kata pensyarah aku 'rezeki pengantin baru'.. alhamdulillah.

empat

ceritera raya..
aku langsung tak update blog mahupun facebook dengan gambar2 raya. baru terasa ingin berbuat demikian walau sudah agak basi ceritanya. raya 2010 yang sederhana kerana agak havock dengan persiapan nikah.

mom & sedara mara..

sepupu sepapat

sepupu.

gambar raya tak ingat di folder mana. agak malas untuk mencari. tiga gambar je dapat upload ye. ;p (tema raya kedua: kuning)

* baru terhegeh2 mengutip semua alamat kawan2 untuk edaran kad kahwin. agak pening di situ..

sekian


2 comments:

aishahumairah said...

byk benda2 yg seronok d ctu..
bestnya lahai...~

nEd~Ya said...

aishahumairah
hehe. alhamdulillah, begitulah.. ;-)
moge berpanjangan..dan kamoo begitu juge..;p