Thursday, October 14, 2010

EnTaH ApA YG DiRepeKKAn

salam to all

lewat malam..sedang mengisi borang standard guru malaysia. terlalu banyak soalan yang perlu dijawab. dengan keadaan internet yang agak malu-malu untuk memberikan perkhidmatan terbaiknya, aku menanti dengan sabar dan sempat mengupdate halaman ini.

cerita 1

ok. bagaimana agaknya saham orang yang dah kahwin? meningkat atau menurun?? mengikut kajian terhadap diri sendiri, saham wanita berkahwin meningkat dengan agak mendadak. kalau sebelum kahwin, aku mempunyai pengalaman di'ngorat' sebanyak 30x sehari, selepas kahwin ia menjadi 112x sehari..hebatkan? ;-)

ayat2 si lelaki kebanyakannya bermula dengan persoalan berkaitan umurku. boleh jadi aku menjawab 18tahun. mereka pasti percaya. 26 tahun? mereka percaya juga. malangnya aku menjawab dengan lurus, 23 tahun. (ayah mak selalu pesan jangan menipu..;p) jadi mereka tak expect yang aku sudah berumahtangga. ada masa nya aku rasa ingin menjawab, sory guys, im married. tapi di 1 sudut otak, terbayang pula jawapan respon mereka nanti 'kami mintak no telefon dan nak berkawan aje, bukan nak kahwin pon. jangan perasan lebih2 ye..' glurrrpp. menelan air liur sendiri. so terus aku sematkan sahaja ayat yg sepatutnya aku hamburkan. malu pulak nanti.

belum ada anak, boleh lah dingorat 112x sehari, lepas ada anak???

cerita 11

kisah dirisik oleh pensyarah sendiri di maktab ini, beri aku 1001 pengalaman beharga. betapa kesetiaan, kejujuran dan maruah diri sangat penting dalam menjaga hubungan dengan pasangan. Alhamdulillah, dugaan dapat diatasi. sentiasa mengingat status diri itu penting kerana kerap kali diri ini terlupa akan perubahan status tersebut. (biasalah, masih hidup sendiri di perantauan).

cerita 111

2 minggu lepas. aku, suami dan beberapa kawan yang lain sempat melawat kawan kami yg sudah selamat melahirkan anak sulungnya. tahniah utk fida & hafis. baby boy cumell di beri nama adam nafis..



adam nafis. cumell kan.


hamdan & afiq.



zuhrah & amanina



hadi, ibu si cumell (tudung pink) dan bapanya (shirt hitam)

wassalam.

3 comments:

aishahumairah said...

COOMING SOON BABY MAMA NAD PULA..
INSYAALLAH...;)

farhana said...

Ujian dan dugaan akan semakin kerap dtg bila kita dah ada komitmen..
stay strong dan moga bahagia selalu =)

nEd~Ya said...

aishahumairah
hehehe. insyaAllah. ;-)

farhana
yup. stuju. makin kuat ikatan hati, makin kuat kocakan yg melanda. cenggitulah idup..
insyaAllah. mudah2an. amin..tq.