Friday, October 15, 2010

SeDiKiT CoReTaN

salam to all

jumaat yang barakah..hendaknya..Amin.

aku berada di Johor. tidak pulang ke rawang minggu ini. agak pelik di situ.
soalan teman : ai kak, tak balik ke disweek? takut naik bus eh??' glurrrpp. WTH.
sedikit cuak memang ada. terkenangkan tragedi 10/10/10 (kemalangan yang melibatkan bus express delima dalam perjalanan ke KL dari Melaka). tapi apa boleh buat, untuk drive setiap minggu sememangnya tidak mampu. penat babe. husband pun tak izinkan. ditambah dengan kadar tol & minyak (lebih kurang Rm100 sehala) buat aku memilih bus awam sebagai pengangkutan utama balik ke rawang.

cuma minggu ini, aku tak balik. kebetulan petang ini ada farewell party kelas aku. lepas ni tak jumpa dah sehingga exam bulan depan (selepas deepavali). sebahagian dari kami iaitu pelajar2 matematik akan mula bercuti (selasa depan) coz sillibus dah habes. tinggal kami pelajar2 kimia, biologi dan fizik masih gigih ke kelas. lepas exam nanti, masing2 balik kampung halaman sehingga bulan 1 sebelum dipostingkan. cuti sebulan lebih. hoooreyyy...;p excited bukan?

dan aku sedang berfikir2 utk bekerja sementara semasa cuti bulan 12 ini. bekerja mengikut suami di TM boleh? sebab incik suami suruh aku mengikut beliau ke mana sahaja 24hours. kalau tak kerja, aku di rumah asyik tidur sahaja katenye.

*jadi cleaner pon oke..

No comments: