Friday, October 23, 2009

BiLa AkU MuLa BeReMoSi

Salam..

kadang2 terasa jawapan yg aku berikan pada setiap pertanyaan kalian begitu memualkan..aku seperti tak mahu langsung menerima pendapat kalian..ada saje bantahan dari bibirku..laju benar ayat2 yang terpacul dari lidahku..atau lincah benar jari jemari ini menuliskan kata2..bukan apa, aku dapat rasakan aku tak serasi bersama kalian..apalagi utk sehati berdansa..canggung sekali rasanya..aku wanita yg simple.. yg sederhana serba serbi..aku bersyukur dgn setiap peringatan kalian atau perkongsian ilmu bersama kalian..tapi tolonglah, jgn lontarkan ia secara sinis..aku kurang gemar utk mendengarnya..aku mungkin bukan org yg sesuai untuk mendengar bicara kalian..

sesetengah dari kalian berpendapat, utk mencuri hatiku, kalian perlu menunjukkan ilmu agama kalian atau lebih mudah dikatakan sebagai 'menunjukkan tahap ilmu agama kalian kepadaku..ye, aku kagum dgn kamu2 yg handal ilmu agama..bolehlah aku belajar dan berkongsi sesuatu darimu kelak..tapi bukan begitu lagaknya..aku lebih tertarik pada dia yg sederhana..tdk byk bicara tentang peringatan agama (secara sinis) tetapi mempraktikkannya.. secara tdk sengaja ku tahu yg die punyai ketinggian ilmu agama..itu ku anggap lebih mulia..


kalo anda baik, semua insan disekeliling anda boleh tahu..tak kira cepat atau lambat..tak perlu anda menzahirkannya beria2..!! (aku pinjam kata kuzer ni)


* aku tidak anti pada insan2 sejenis dgn kalian..tapi aku kurang gemar..ulang suara, kurang gemar! ..

Ana billah walillah ma'allah
wsalam



2 comments:

merahitujambu said...

entry emo..eehe..sbr ek..=)..jika sy pon bkn saje kurang gear..tp cm meluat je..org baik x ckp die baik.huhuhu

nEd~Ya said...

to merahitujambu
tau xpe..tensi je layan org cmnie..huks!!