Wednesday, March 17, 2010

MaSiH KiSaH Si ANoN

salam to all..

hai2..mood ceria di mana2..tak tahulah kenapa. alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi kerana menganugerahkan keceriaan. hurmm ayat cik pearl..wahh!

ok..pertamanya, buat si anonymous..

terima kasih atas respond anda pada entry saya sebelum2 ini. tak banyak yang saya ingin ulaskan kerana kebanyakan komen anda adalah lebih sesuai untuk difikir dan direnungkan kembali oleh si pemilik blog rhedosia. apa yg boleh saya katakan di sini, saya maafkan segalanya dan saya mohon maaf kalau ada teguran saya sebelum ini menyentuh hati saudara/i.

tentang ketelitian dalam penulisan, memang seharusnya seorang penulis teliti dalam memaparkan apa2 bentuk tulisan sebelum dibaca oleh khalayak. saya sangat setuju. mungkin itulah kekurangannya pada mana2 penulis blog iaitu kurang teliti dalam penulisan. jadi ia boleh menjadi spekulasi dan kontroversi. (betol ke??) penulis harus teliti dan perlu memastikan maksud sebenar penulis sampai kepada pembaca. terima kasih.

tentang liberal, rasanya entry tersebut dah lama di'remove' kerana menimbulkan banyak salah faham. sy faham maksud sebenar penulis tapi sukar untuk di huraikan disini. perkataan liberal itu agak kurang sesuai utk digunakan oleh penulis bagi menggambarkan sikap 'openness' yg sepatutnya ditonjolkan. jadi bagi mereka yg salah faham, harap maaf..

selebihnya terima kasih atas pendapat.

jadi lihatlah komentar2 sekalian, andai anda punya bahasa dalam setiap teguran anda, kami selaku penulis pasti dapat menerima setiap teguran anda tak kira positif atau negatif. cuma jika anda berkasar, itulah yg menyebabkan entry2 tentang si anon selalu menghiasi blog saya kebelakangan ini. jadi tak kira sesiapa, anon atau tidak, anda di alu2kan untuk menjadi pembaca setia, pengkritik bebas atau komentar blog kami asalkan anda menggunakan bahasa yg melambangkan bangsa dan budaya kita. berhikmahlah. itu sahaja. kami pasti menerimanya...terima kasih..

*farhana + fathi = ada kata2 untuk kamu berdua (rujuk komen pada entry sebelum ini). sy yakin kamu pasti dapat menerimanya kerana segalanya ditegur dalam keadaan yg positif. kita berkongsi ilmu. ia kan??

* tag dari farhana akan dijelaskan secepat mungkin. tq!

wassalam.

2 comments:

farhana said...

Da baca pesanan khas tu hehe
Xkesah la si anon 2 nak ckp pe..
yg baik trima, yg buruk tinggalkan =)

nEd~Ya said...

farhana
btol3x.
kite memang tak pernah kesah. asalkan cara nye betul dlm memberi teguran. =)