Sunday, March 7, 2010

KaMu 1 & KaMu 2

salam to all

gelisah..

entry yg merungkai keresahan di jantung.

ok. apa agaknya yg terdetik di hati kamu bila terlihat aku buat kali pertama? mungkin aku boleh jadi kawan yg baik utk kamu atau aku bukan pilihan kamu utk dijadikan kawan? kire tak boleh masuk la kirenye..

cam tu jugak aku. bila kite berada di mana2 institusi baru, kite akan dikelilingi dgn teman2 baru. ade yg ramah, ade yg tamah, ada yg ramah tamah. sebaliknye pon banyak jugak.

pertama kali aku melihat kamu, aku rasa kamu sgt serasi dgn aku. kire kite memang 'sekepala' lah. aku rase sgt selesa dgn kamu. tapi itu baru 2 minggu. masuk 2 bulan, aku semakin kenali kamu. kamu juga semakin kenali aku. kenapa aku rasa kite tak sesuai dlm byk perkara utk bersama. kenapa aku rasa tak selesa berhadapan dgn kamu??

dan kamu yg 1 lagi..pertama kali aku melihat kamu, aku rasa aku tak sesuai utk menjadi kwn kamu. kamu bukan pilihan aku utk semua perkara. tapi selepas 1 jangka masa, aku semakin selesa dgn kamu. aku ingin selalu meminta pendapat kamu. kamu sgt memahami.

2 situasi yg dah berlaku 3x dalam hidup aku..

'dont judge a book by its cover'..aku semakin mempercayai & mengakuinya..

wassalam

4 comments:

Nazry Iskandar said...

kita tak boleh kenal org dalam sekelip mata. da bertahun pun tak tentu serasi.

nEd~Ya said...

nazry
tau tak pe.. dan kdg2 boleh jd serasi semula setelah sekian lama.

Frodo Baggins said...

>>___<<


kdg yg kita sangka leh sekaki
rupanya xleh setangan
jadinya x serasi ~~

nEd~Ya said...

frodo
yup..btol3x.
xleh judge people terlalu awal...