Tuesday, January 12, 2010

AkU RaSa Ia SaNGaT RuMiT

Salam to all

telinga aku penat..kesian dia. hari2 org tanya 'eh, bila nak sambung belaja? tak jadi ke? dah tahun 2010 ni??

jawapan aku 'entahlah..dari 3jan tukar 18jan..lepas ni tak tahu bulan bila pulak.. silap2 tahun depan..tu ok lagi, kalau tahun depan pon tak ada?'

aku masih di rumah. tak ada tanda2 aku akan sorong beg beroda sebijik macam pelajar AF tersingkir tiap minggu. menandakan kerajaan masih gantung aku tak bertali. aku mintak cerai , tak mahu bagi. fasakh boleh?

aku masih mengkaji perihal saman menyaman yg kian hebat di dada2 akhbar, aku nak saman KPM? ye, boleh jadi. perjanjian yg dimeterai telah ternoda.

cuma tak perlu masuk dalam kosmo atau paper2 yg lain. aku tak mahu bikin kontroversi. apa lagi jumpa wakil rakyat nangis2. dunia belum berakhir.

tadi...pagi tadi,, eh silap petang tadi..aku telefon bahagian KPM. macam biasa alasan mereka berjela2. sebelum ini, bermula bulan lepas, aku dah telefon hampir 1oo kali mungkin (sila buat muka terpesona skrg!). kalo aku seorang promoter kereta, lebih dari 100 biji kereta dah terjual agaknya..selama aku berhubungan dgn mereka (100kali di talian, ), apa sahaja alasan mereka, aku terima. senyum, tenang dan masih berbahagia. telefon si A, di pass sampai ke talian si Z. tak apa, aku cool. masih tak ada jawapan, telefon lagi, talian putus tak berangkat pula. begitulah sehingga berpuluh2 kali semenjak bulan lepas.

tapi tadi..dgn suara sedikit tegas..tiada lagi nada2 melankolik..
kejamkah aku ye??

wassalam.

3 comments:

aishahumairah said...

salam,,

ala,,ciannya nad..sabar ya..
insyaAllah da rezki tu...
semoga berjaya..amin...=)

farhana said...

erm..biasa la 2..
birokrasi pnya hal..
depa mng dlatih dgn baik untk bagi bermacam2 alasan.
sabar ya nad..
InsyaALLAH rezeki nak xkemana :)

nEd~Ya said...

aishahumairah & Farhana

masih belaja utk sabar & terus sabar. kalo x, da ade plak yg masuk kosmo..femes2. hihi
ape leh wat, gov main tarik tali. kene tunggu lagi, tu yg tak tahan. mudah2an gitulah. pray 4 me k.