Monday, July 25, 2011

HoBi BaRu

salam to all..

Selain menjadi pembeli dan pengumpul tegar kasut dan handbeg/beg, kini aku mempunyai hobi baru.. mengumpul tudung..

kalau dulu, beli je kain ela/baju2, baru carik tudung yang sesuai.. so tak ada nak bising2, baju tak ada tudung.. so setiap baju kurung/kebaya/kebarung dll ade tudung yg matching.. baru lega nak pakai..so beli tudung bila ada baju baru je..

tapi la ni, segala jenis tudung aku beli. yg tak ada baju pun, beli jugak..beli tudung dulu, esok2 baru cari baju yg sesuai..dah terbalik..yang lilit, yang bulat, petak, warna warni dll.. cuma kumpul je la, bila keluar jalan, sarung tudung bawal jugak...heeee...

dan baru ini aku ke kedai tudung.. saja mencuba tudung yg ada atap genting.. cuba dalam 10 helai, yg suami approve 2 je.. so aku beli lah 2 helai.. bak kata suami 'kalau tudung atap genting, biar dia yg pilih..kalau tak nak, jangan pakai masa keluar dengan dia...'..haha.. so better dia pilihkan..sebab aku akan keluar dgn siapa lagi kalau bukan keluar dgn dia kan..;)

cuma tak pasti lagi bila nak pakai..itulah masalahnya..beli banyak2 tapi belum pakai.. belum pakai ye, bukan tak pakai..^^, insyaAllah, raya ni akan cuba..;)

*fesyen atap genting dah lama..tapi baru nak cuba..baru lain dari lain..dalam kelompok manusia beratap genting, aku seorang berbawal..dalam kelompok manusia berlilit selendang, aku seorang yg beratap genting..haaa kan unik tu walau ketinggalan zaman.. keh3x...

tapi seriously, tudung macam bongzai/bongsai atas kepala memang tak berani cuba...surrender..boleh usha2 kat fb..mcm2 rupe dan gaya ada...kalau cenggini rupanya, biarla ketinggalan beribu2 zaman pun, yg penting nampak matang.. kan2x??.. ^^,

sekian..