Wednesday, July 27, 2011

FoKuS!!!!!!!!!!!!!!

salam to all..

sambil lewa? khayal? tidak fokus? biasa dengan keadaan ini? aku benci bila pelajar tak fokus dan sambil lewa dalam kelas aku.. dan bukan sahaja pelajar, kalau aku sendiri tak dapat fokus pada sesuatu, aku jadi tension dengan diri sendiri..dan biasanya bila aku tak fokus, mesti ade kejadian yg boleh tahan buruk berlaku pada aku...haishhh!!

beberapa kejadian berlaku akibat aku tidak fokus, khayal dan sambil lewa..antaranya:

masa majlis resepsi perkahwinan aku dulu, memang sibuk habis. penat dengan segala persiapan. saat aku di make up, fikiran serabut risau kalau2 hari hujan, risau suami tak sampai2, risau makanan tak cukup, risau door gift tak semenggah, dan macam-macam lagi..

maka, bila mak andam menyolek wajah, aku dalam keadaan blur dan langsung tak fokus.. tangan menggodek hp melayan kerisauan suami yg nak bersanding sekejap lagi, jawab msg kawan2 yg sesat tak jumpa rumah dll.

mak andam bertanya : nadia nak buat sanggul tak?
aku : dengan pantas ' mestilah buat kak'... *takkan nak biar rambut dilepas.. mesti terkeluar dari tudung.. apa la akak andam ni. ngomel aku sekejap. dan diri ini terus membiarkan segala2nya.. sibuk kembali melayan hp..

mak andam : 'ok, siap.. boleh pakai anak tudung..'

aku pun terus amibil anak tudung..mak aih, kenapa kepala tak masuk.. Ya Allah, dibuatnya sanggul tinggi macam bonggol unta..nak buka dah ketat dengan 1001 sepit disekelilingnya.. jam dah pukul 11.50.. kejap lagi kompang bunyi.. terus pakai tudung dengan hati sugul..

aku : kak, sy bukan nak sanggul ni..ingat sanggul biasa tu..
kak : tu la, tadi ko main hp.. aku ckp, ko ye kan je...

huaaaaa....nyesal..

masa sambut kedatangan suami 'hamboih, tak ada tinggi lagi sanggul???'

huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

jadi bila majlis sebelah suami, aku sangat berhati2..

mak andam : nak saggul??
aku : tidakkkkkkkkkk
mak andam : bulu kening bersepah, akak cukur sikit boleh..
aku: tidakkkkkkkkkkkkkk..

ye..aku semakin fokus...(*_*)

*sanggul tinggi / meninggikan rambut memang tak boleh ye kawan..menyerupai bonggol unta..nak bercantik ada hadnya ye..ingatan terus buat diri sendiri khususnya.. aku dah lakukan kesilapan, anda jangan ye.. fokus bila melakukan sesuatu dan jangan sambil lewa...

kejadian 2 :
aku memandu ke tanjung karang..janji dengan suami akan berjumpa di simpang tanjung karang.. sambil memandu fikiran menerawang entah ke mana...jalan dan terus jalan..dalam 45 minit perjalanan, baru sedar 'eh, aku dah sampai kuala selangor ni'...

patah balik mencari simpang tanjung karang...tapi tak jumpa2...rasanya dah jauh sangat aku patah balik ni, maka pusing sekali lagi dan terus jalan...'aikkkkkk...dah sampai kuala selangor semulaaaa...'huaaaaa. hape ni....gile2x..

patah balik ingat dekat ke...dah 2x patah balik..padahal dah selalu sangat lalu jalan yg sama. fikiran entah ke mana... maka aku berhenti tepi jalan, tarik nafas...fokusssss....

at last, baru sampai..maghrib sudah..suami bising..aku mampu senyum je..huuuu

*memandu pun boleh terkhayall..yihuuuu..^^,