Friday, February 25, 2011

LuAHaN JiWa

salam to all

okeh2..

dah boleh packing..

masuk sekolah nun jauh kat hulu..

berpisah la semula aku dan suami & aku dan family..

merantau lagi tak habis2..

bak kata mak 'sementara masih muda'..

memang benar & tepat kenyataan itu, cume langkah kaki sedikit terganggu sebab 'muda tapi sudah bersuami' ..

Maka agak rusuh hati ini..

sepanjang semalam sebelum mengetahui keputusan posting lagi, empangan mata ni dah tak dapat mengawal pengaliran air yang deras. Risau & cuak menanti keputusan penempatan.

suami tengok pun pusing kepala nya..

beliau lebih tenang berbanding aku dan itulah perbezaan ketara antara kami apabila melalui satu2 situasi..

cuma sangat tak menahan bila beliau sampai mengigau berikutan hal penempatan aku.. beliau sangat risau walau tak ketara di riak wajah.

dan tadi dapatlah keputusan yang ditunggu. memang seperti yang dijangka.. air mata pun dah tak ada. maka senyum aje lah yang boleh menggantikannya. *macam suka pula.

*Gaya aku menulis entry sepertinya aku sangat tabah walau dipostingkan jauh. haih!

sekian wassalam.

2 comments:

farhana said...

Nadddddd....dapat ngajar mana?
SMKA Slim River ke? =) (tapi rasa2 SMKA SR bukan hulu hahaha)
Cepat2 bgtau....km pun turut berdebar ni...

nEd~Ya said...

ana
kte dapat selangor, tapi hulu slgr la. area sabak bernam sana. dah sempadan perak. huhu. 3 jam lebih gak dari umah nad skrg. haih! sek mana x sure lagi, tggu surat. sgt cuaks..;(