Sunday, February 6, 2011

3 CeRiTa SuKa2

salam to all..

story 1

raya cina ni tak de lah kemana2 berikutan suami bekerja. sabtu tengahari beliau telah membuat 1 permintaan yg buat aku hampir pitam dengan segera.

apekah permintaan itu?

yunk, masakkan nasi beriyani, ayam kurma dan ayam tomato?

APE???? (jerit dalam hati je ni ye)

ulang sekali lagi permintaan awak tu??? beriyani?? gelap seketika dunia aku.

ayam tomato? ...... mudah2..lepas punye (boleh tahan riak).

ayam kurma? hurm, boleh je. cuma lemah sikit bab2 penggunaan santan ni. tapi tak apa, lemah sikit je..lepas..(riak lagi. astagfirullah)

nasi beriyani? huaaaaa... macam mana? macam mana? makkkkkk...!!!!!!! malangnya mak aku confirmlah tak dengar kan.

nasib baik suami yg minta. kalo bapa mertua ke?? mahunya aku gigit kuku kaki.

ke tesco dengan segera beli segala bahan dan perencah..

mari mencuba..

dalam 1 jam setengah baru selesai. yela, ayam semuanya baru nak di potong2 (potong??), di asamkan, di goreng dan kentang bawang semua baru nak di kupas.. (kupas ke??) maka lama juga berhempas pulas di dapur..

taraaaaaaa....

ayam kurma..tak sempat nak hias2 dengan hirisan bawang dan cili supaya nampak ceria, suami dah mula makan. haishh.

ayam tomato.

ha, ni nasik beriyani aku. dah macam nasik goreng dah sekali tengok. ;p

Alhamdulillah semua jadi. yipppiii...

story 2

anda ada hobi tertentu? minat tertentu? kesukaan atau kegilaan tertentu?

ye, kebelakangan ini aku menggilai spagetti (dulu pun feveret tapi tak sampai gila..ni tahap kronik jugak ni) . sehari tanpa spagetti sangat menyakitkan. wahh.
maka semua tempat makan aku pergi, nak rasa spagetti punya pasal. nak tunggu masak sendiri belum tentu sedap macam kedai, maka makan kedai lagi cepat. heeee..(cuma duit terbang lah kan. sepinggan paling murah pun RM10.90, botak cepat suami aku..haishh)

tempat paling sedap setakat ni kat pizza hut (spagetti marinara)
kedua Pak Hailam cafe (spagetti bolognaise)
tiga kat sweetchat, (bolognaise jugak)
empat restoren area selayang mall..tak ingat nama restoren la pulak. (spagetti seafood)
empat kat laksa shack, tempat feveret aku makan laksa (juga bolognaise)

lepas ni nak cuba kat anggerik deli cafe kat UiTM (kawan aku suggest)...

atau kalau2 suami aku offer nak masakkan...;p

spagetti..hurm..
esok nak masak spagetti. suami kerja, tak ada teman nak makan kat kedai..

story 3

dan ini kegemaran insan lain..gemar pada dunia fotografi. boleh panggil abg kamera ye..

sampai kek birthday beliau tahun lepas berbentuk kamera. terpempan aku tengok.


lihat dalam bulatan merah tu..macam real camera. tapi sebenarnya kek hari jadi abg camera ini. kek warna hitam. wahh! (sempat candid..hehe. jangan marah abg camera)

sekian.

5 comments:

merahitujambu said...

somi minta awl2 mkn itu ini..lau minta lst minite.x ke kelam kabut..tahniah berjaya jugak...

farhana said...

Wahhhhh....Nad terror masak.
Nanti boleh la jamu km pulak =P

Kek Husaini tu mesti dia pun tak sampai hati nak potong...cantik sangat heeeee.

nEd~Ya said...

merahitujambu

tu la pasal. awal2 tak nak request,
balik kije baru request. serba kibut lah jadinya..haih!!
berjaya lah setakat itu. rasenye tak tahulah camne. hehehehe.

ana :
haha. tak terer r. bantai je tuh..
mai la umah nad, leh makan besaq.. (mahunya ana pengsan rasa masakan kte..hee)

hus x mahu potong pun. entah ape yg die takut. die leh swoh ktorg potong. haishh. tp kalo kite pun syg nk potong. nak simpan je..hehe

Hus said...

Alamak. Harap2 org yg bagi kek tu x baca entry ni. Hahah.

nEd~Ya said...

hus
huaaa..si owner kek dah baca entry ni.. heee.. jgn mare incik hus..
harus die tak baca kot. takkan smpi xplore siapa kawan2 hus. wahh dahsat. haha.(tp kalo die baca mesti die terharu..heeee)