Monday, June 21, 2010

SeSi MenGhABisKaN CuTi

salam to all..

fuh, berjalan aje kije aku dua tiga hari ni. memang tak ada hati langsung nak balik JB semula. cuti dah nak habis. huaaaa sedihnya. buka je cuti ni start lah praktikal. langsung tak bersedia. silap-silap kang, pelajar aku yg ajar aku kimia. aku terkebil-kebil je mampu. haih!

mmm tak ape lah. cerita ceriti kerja & study aku kat JB lain masa aku cerita, serius tak ada jiwa nak cerita. =(

last friday, aku balik kalumpang berjumpa saudara mara. yang best nye aku dapat jumpa sepupu sepapat aku. ha, ingat lagi tak budak tembam bernama ayip ni?

ayip

setahun lebih dah aku tak jumpa dia. sekali sekala dia balik malaysia pun belum tentu dapat jumpa. kebetulan cuti sekolah ni dia balik kalumpang (rumah pak cik aku).. dapatlah bertemu yg terpisah setelah sekian lama. sempat kami ke sungai Inki rendam2 kaki. ayip semakin bijak & yg penting semakin tembam. ;-)


Ayip semakin tembam. isk2.

At sungai Inki with ayip & adam.

cayangg ayip..

on da way back.

dan hari sabtunya aku ke cameron highland. macam biasa, cuti sekolah mesti keluar dengan my kuzer & bawa adik2 kami berjalan. selalunya kami pilih tempat2 bersejarah macam muzium & kota lama (mereka yg minat, kalau aku dah lama aku pilih utk pergi shopping complex. haha) tapi kali ni berubah angin ke cameron. sebabnya dah tak tahu tempat sejarah mana lagi nak pergi. cuti sekolah dah nak abis, baru ada peluang keluar berjalan. biasalah adik aku pon tak ada cuti, nak SPM ni asyik kelas tambahan je. dapat sehari keluar pun jadilah. so pagi2 sabtu baru terhegeh2 nak decide destinasi. antara cadanga tempatnya : muzium negara (coz ada pameran keranda.hahaha), bukit melawati (coz ada meriam buatan) bukit fraser, genting & cameron.

finally, cameron! tengahari baru sampai sana. tak jalan mana pun sebab tak nak bermalam kat sana. sekadar melawat ladang teh. strawberry farm & cactus valley. tu pun tak jalan sangat coz panas. (datang jauh2, tak nak jalan. haih!). petangnya singgah hutan lipur kuala woh. kat sana sempat mandi air panas sebelum gerak balik. Area 8 dah masuk KL semula. so sempat lagi masuk panggung tengok Haunted lover. sampai rumah pukul 1.20 pagi. yang penting adik2 gembira sebelum memulakan sesi persekolahan semula=)












dan tadi aku ngan kuzer merayap dari rawang ke gombak, ampang & KLCC. esok sambung lagi ye yuyunk. terlalu banyak urusan. penat!

sekian. wassalam

2 comments:

aishahumairah said...

wah nad..
sonok ya berjln2 sakan..
jeles ni!!!

nEd~Ya said...

hehe.
sgt suke berjalan2 dan bersooping2..
;p
marilah memeriahkan hobi ini. hehe