Thursday, February 25, 2010

EnTRy MaCaM DiARi

salam to all..

yihaaaa..rase macam baru keluar penjara..hoho.. tak adalah, aku kat JB macam biasa lalui kehidupan luar biasa bagi insan biasa macam aku. aku tak faham apa yg aku type ni sebenarnye..

ok..selesai cuti seminggu kat rumah, aku bercita2 kembali ke JB tanpa menaiki bus. so tunang aku akan anta. siap die ambil cuti hari isnin, beselah JB bukan belakang rumah aku. tapi mak ayah aku tak sampai hati tgk incik kuzer penat hantar aku jauh2. hantar pagi dan balik malam. malamnye die akan drive balik sorang2, so finally terpaksa aku decide naik bus jugak. tapi makaih, barang2 aku banyak giler. macam baru nak mendaftar kat sini. so kuzer aku ikut sekali. tak sampai hati die tgk aku terkedek2 punggah barang ke JB. tengs yunk!

pagi2 ahad(21feb) aku & kuzer gerak ke pudu, tiket pukul 7.30. naik bus terus tidur. rase cepat giler sampai.. dalam pukul 1 dah settlekan barang2 kat asrama. bus kuzer balik ke KL pukul 6.30. so kami decide tengok wayang kat city square JB before kuzer balik. tengok cerita wolfman. best jugak. tapi biasalah, aku kan lemah sikit paru2 tengok cerita2 macam tuh, so agak seram2 kuku juge.

then jalan2 sekejap b4 gerak ke terminal Larkin. hujan maha lebat petang tuh. selebat air mata aku turun menangisi nasib diri di perantauan sebelum ditinggalkan tunang tersayang. wahh! akukah yg menaip ni?? tp serius, aku touching giler masa tgk kuzer balik. rasa nak ikut sekali. huahua..bukan sedih apa, tapi rasa tak mampu tempuh cabaran belajar kat sini sorang2 tanpa ibu bapa tercinta dan kuzer sendiri. tp kene redah jugak lah..

then incik azam dan miss zalina hantakan aku balik ke kampus. malamnya aku bersiap sedia untuk pergi camping esoknya. ade program bina insan guru (BIG). dah lama tak berkhemah. so rasa kekok jugak..4 hari 3 malam pulak tuh..dan hari ni, dah tamat pon kem BIG. hasilnya, muke & kaki aku burn giler. kaki yg paling tak tahan..dari buku lali ke bawah dah macam kaler telur pindang johor. juz imagine..OMG!! semuanya gara2 aktiviti air yg dijalankan (renang + menyelamat selama 4jam)..panas terik..oho

nanti aku post entry berkaitan kem BIG aku ye..plus upload gambar2 menarik sepanjang 4 hari. tunggguuu.=)

wassalam

2 comments:

Nazry Iskandar said...

sambung blajar lagi? ambik apa?

nEd~Ya said...

aah. heeee..=)
amik pendidikan setahun..kpli.