Friday, August 14, 2009

TeRKiLaN

Salam to all

Masih kurang mampu menerima kenyataan semalam..Pemergian Ustaz Asri Bin Ibrahim @ Asri Rabbani..Menjenguk ke blognya pagi ini buat sy menangis..YaAllah, walo hny sekadar peminatnya, sy sudah sungguh terkesan..Bayangkanlah rase isteri, anak2, sahabat & saudara2nya..


kata2 indah di blognya...

Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...




dan lagu terakhirnya yg sy dengar secara live adalah 'mana milik kita'... lagu yg sesuai buat kite utk memuhasabah diri..

"Dia merinduimu dan menjemputmu sebelum aku... wajarnya aku cemburu...Entah bila pula giliranku? Tugasmu telah sempurna... bertemulah Cinta Agungmu yang saban hari didambakan...Hilangkanlah rindumu dulu... pastinya kami juga bakal menyusul kesitu.." :(

Al-fatehah..

Ana billah walillah ma'allah

wsalam

No comments: