Tuesday, August 25, 2009

KiSaH Aku

Salam to all..

Alhamdulillah, sekejap je rase dah 2hari berpuasa..cuaca pun tak panas sgt, so dapatlah menahan lapar & dahaga dlm keadaan yg indah permai lagi selesa..:)

cuti sekolah ni mengundang kebosanan yg bukan sedikit utk aku lalui..minda dah berlegar2 memikirkan destinasi utk dituju bg memenuhi cuti seminggu..mm rabu ni kaki ini akan melangkah semula ke ukm..jubah masih blm dipulangkan & transkrip penuh blm dituntut.. terisi juga masa dgn perkara yg harus disetelkan berbanding hny duduk dirumah menganyam mimpi..:)

dan dua hari ni juga aku ke bazar ramadhan..terlupa plak diri ini dah umpama public figure bile kemana2 sahaja akn kedengaran 'teacher!!!'..aku sungguh bangga..hahaha..td aku berjalan dgn mak ke bazar ramadhan..tiba2 ade seorg anak kecil meraih tgn ku dan menciumnya..terpana aku sekejap..ank murid rupenye..tersipu2 die senyum..nak salam tp tak bagi signal..ingat nak ragut dompet tadi..:)

blm lagi kisah bertarawih kat surau..aku dapat tempat sebelah tingkap mlm semalam..tgh2 berdoa, terdengarlah bisikan2 ank2 muridku sambil membuka tingkap disebelahku..'tu teacher nadia' atau 'tu la teacher BI aku'.. ilang konsentrasi aku nak berdoa bile direnung ank2 murid dari luar tingkap..sebijik rase macam banduan yg dilawat di penjara..(sila bayangkan)..

apepun, aku sgt bahagia mengenangkan kanak2 ini..

cerita minggu lepas:
anak murid aku (amar) kehilangan jam tgnnya.. menangis tahap gaban kat kantin..aku yg beberapa meter dr kantin pon boleh kenal suara ank murid kesayangan aku menangis..dr jauh gak aku dgr cikgu2 lain marah2 amar..bukan ape, ekspresi amar menangis sgt dahsyat.. smpi cikgu2 lain kata die terover menangis..

aku bergegas ke kantin..tersayat hati dengar amar meraung..dan aku lebih hiba bila dari jauh amar bangun dan meraih tgnku...mungkin xde sorang cikgu pon nak backup die..sedangkan brg die hilang..nasib aku tak nangis sekali kat situ..huahua...
'nangislah kat teacher puas2..nanti kite carik jam tu sama2..'

tp malangnya aku pon tak jumpa jam die yg hilang kat surau..aku hny mampu pujuk die utk tersenyum kembali..cian amar.:(

Ana billah walillah ma'allah

wsalam

5 comments:

merahitujambu said...

cianyee amar.."xpela..nnt cikgu blekan tuk kamoo yg baru ye.....kate cikgu kepada ank muridnya.."..hehehe..gurau je..

Azuan said...

wah!
dah jd public figure skang!!
kesian amar..huhuu

nEd~Ya said...

to merahitujambu
haha..cikgu belikan jam power rangers lagi..ehe..:)

to azuan
tau xpe..kalah artis..haha
aah..cian die..teresak2 nangis..:(

Rei said...

pandai juga ngko buat lawak ye~
aku suka ayat " sebijik macam banduan" tuh...

ekekeke

nEd~Ya said...

to rei
mestila..sense of humor mesti ade..hheheh