Friday, July 17, 2009

KeSaLaHan & KeiNdaHan

Salam to all..

ye, aku baru bgn tidur..
tak lah penat sgt mengajar kat skolah td tapi makan ubat selsema..wa..sgt indah penangannya..tidur bisa melupakan 1001 masalah..

hari ini aku buat 1 kesalahan dan terima 1 keindahan..

yg salah dulu ye..

Selain aku mengajar major subjek aku iaitu BI, aku juga mengajar sains dan pendidikan seni..sebelum balik tadi, sbjek terakhir aku adalah Seni..Aku minta anak2 murid aku bawak water color & aku ajar melukis dan mewarna..malangnya aku tak tahu mereka tak pernah diajar menggunakan water kaler..sikit2 pergi tandas nak ambil air..lebih malang lagi aku juga tak tahu tandas murid yg available hanya di aras paling bawah..sedangkan kelas kami di tingkat 3..

Akibatnya : 1) tangga yg menjadi laluan murid2 ke tandas dibanjiri air bewarna..lecak jugak..
2) tandas2 tersebut juga dibanjiri air bewarna..
3) pakaian murid2 aku telah bertukar warna dari putih ke colorfull
4) kelas mereka juga basah ditumpahi air bewarna & meja mereka juga berubah kaler..

murid : teacher, nexwik kite buat lagi ye..seronok guna water kaler..
me : sudah tentu tidak!!!!

kata2 ikhlas dari aku : Kepada ibu bapa murid2 sy, penyelia petang , guru2 & cleaner, sy mintak maaf..huaaaaa...

dan 1 keindahan

walopon baru mengajar 4 hari, aku dapat sekuntum bunga...

itu aje ye...

p/s : semalam hati sy tak tenteram..murid2 sy juga terkena tempiasnya..oppss jgn salah faham, sy tdk marah2 mereka apalagi menaikkan tgn sy...tp senyuman sy tdk terlihat seperti selaloo..

*semoga hari esok jadi lebih baik dari hari ini..sy ingin bawa hati seketika..mencari kekuatan diri & senyuman sy yg hilang..sy ingin melihat pelangi & mentari sy semula..Amin...

Ana billah walillah ma'allah..
wsalam..

2 comments:

merahitujambu said...

bsr ok..hik2..budak2..memang melecehkan..tp menyeronokkan..

nEd~Ya said...

to merahitujambu

tau xpe..
tensi giler tp bahagia..:)