Saturday, April 25, 2009

JiKa AkU BiSa TeRbAnG



Assalamualaikum..


aku nak tidur..aku nak study..tapi jiwa aku tak ada kat ukm kala ini..

aku teringatkan kau..macamane kau sekarang..

ape yg kau fikirkan..pasti kau pon tak boleh tdo kan..aku nak temani kau..

ye..itu lebih pasti..biar aku tak tidur 2 hari ni, bukan tidur yg aku mahukan..

bukan jugak study..tapi aku nak bersama kau..berkongsi segala kesedihan..

kalau kau tahu, aku juga menangis tika ini..saat jari menaip sesuatu yg tak mungkin kau baca..


aku ingat lagi, pada hari yg sama (jumaat) 12 januari, 2007..aku dapat panggilan telefon dari ibuku..aku terkejut mendengar abgmu telah kembali ke Rahmatullah..kemalangan..tragis..

aku terus telefon kau..apa yg aku dgr adalah tangisan kau..kau tahu tak hati aku??

aku sakit hati bila kau menangis..sbb aku tak tahu nak bantu kau macammana..aku hanya mampu dengar dan mintak kau bersabar..


dan tadi...


dan tadi..


aku sekali lagi mendapat panggilan...Ya Allah..ibu kau pula telah pergi menyahut panggilan Illahi..
Jumaat..24 april 09

aku terus telefon kau..


sekali lagi..

aku dengar kau menangis..


dan sekali lagi....


aku sakit hati...
sebab aku tiada bersama kau..aku tak dapat buat apa2..aku teringin meringankan beban yang kau tanggungi..aku tahu kau kini kian rebah berhadapan dgn ujian Allah..percayalah..kau mampu menanggungnya..kerana itu janji Allah..


Allah tidak akan bebankan sesuatu yang kau tak mampu pikul..


dan jika aku bisa terbang, 1 perkara yg aku pasti..aku akan berada dekat dgn kau..


tapi itu mustahil...


Takziah yg mampu aku ucapkan..dan doa yg aku kirimkan..
dan sekarang?? aku masih menangis Yana..


Aku dan kau..20 tahun perkenalan kita..

ibumu di hari akak aku bertunang..aku juga sayangkan ibumu..cik ani..

Al-Fatihah..Moga roh ibumu dicucuri rahmat..

*** aku bercadang melawat ibumu esok kat ospital sg.buloh..tapi sekarang..aku perlu ke pusaranya..aku sendiri lemah melaluinya..macammane agknye kau..mesti kau lebih2 lagi...




Ana billah walillah ma'allah..

wsalam

2 comments:

aishahumairah said...

salam takziah buat kwn nad.
sama tarikh dgn pemergian bonda aisha.semoga dia juga akn tabah...terharu ada kwn cm nad.=(

nEd~Ya said...

terima kasih..
salam takziah gak utk aisha ye..:(
sedih..
ape yg mampu seorg kwn buat.. hy dengar dan minta die tabah..camtu gak utk aisha..sabar ye..:(