Friday, April 24, 2009

HaRi-HaRi DaLaM HidUpKu

Assalamualaikum

lame x update..bz sesangat..alhamdulillah tesis dah siap..tunggu viva je lagi..bila ingat2 balik, rase memang aku dah terpisah dari kehidupan kat luar nun..habes je paper kedua exam 22hb hari tu, aku alami kekejangan otot lak..mungkin la namenye kekejangan otot.. tak tahu sakit apa..kaki kiri tetibe tak ley gerak..ade timing plak tuh..so aku baring je..dah macam mayat hidup kat bilik tuh..kaki macam nak tercabut..:(petang tu dah ok sikit, aku keluar beli lauk nak masak utk mkn malam..aku 1 geng start masak kat bilik aku..rice cooker yg cumell dah pon kuzer aku anta..

Menu :
1) nasik putih
2) Cendawan goreng tepung
3) sardin
4) Sayur brokoli feveret ku..

besh masak ramai2 & mkn ramai2..meriah.. pas mkn, start je pukul 9.15 malam aku wat tesis.. memberku azroha datang bilik.. kami beregu menyiapkan tesis..
mula 9.15 malam, dan berakhir pukul 7.15 pagi soknye.. 10 jam tanpa henti..bayangkan...laptop aku pon penat.. nasib x buat hal..kalo laptop ni boleh bercakap, dah tentu telinga aku plak penat menadah sumpah seranahnya..

lepas tu baru aku lelapkan mata..sakit kat kaki menjadi2..petang aku smbg lagi dalam pukul 1 sampai pukul 5..then smbung lagi lepas maghrib sampai pukul 5 pagi...10 jam lagik!!

pelbagai penganiyaan dah aku lakukan selain mendera laptop aku bekerja..perut menjerit minta diisi..selama aku mngadap laptop, perut aku pon memang kosong tak berisi..my kuzer, & my mummy of course la dah membebel..gastrik yg bermula semenjak bulan 11 thn lepas, mgkin dah berada di tahap yg tinggi sikit..bila up je tahap kelaparan, badan mula berpeluh..tgn mula menggigil..mata dah kelabu..nak pitam..tapi aku kuatkan jugak..tahan selagi bolleh..senyum selagi mampu..

penganiyaan seterusnya pastila utk mata aku yg mengantuk..dah la exam 2 hari2 berturut2.. utk paper kedua memang aku tak tidur..tak bleh tidur sbb aku memang lemah bab2 kimia organik ni.. so tahap kerisauan yg meningkat dgn mendadak membuatkan aku tahan mata dari tidur.. cian mata aku..kepala pon jadi biol..cian lak kat kepala aku..huahua..

And finally, pastinya aku demam kura2..itu hadiah yg aku dapat di atas kesungguhan aku menyiapkan tesis..sekian terima kasih..hehe

* mata pon dah cengkung..badan dah kurus..boleh melayang pada bila2 masa..

ana billah walillah ma'allah
wsalam

No comments: