Monday, May 4, 2009

Friday13

Assalamualaikum..

Teruja..tapi tensi..itu pasti..


tadi dah last paper utk sem terakhir nie..tapi ntahla..tak rasa merdeka..rase terjajah dgn perasaan tensi..tensi..uwaaa..sume paper pon terlalu senang..mungkin sem ni boleh dapat 4rata..glurrp..

dah..tak nak cerita..sakit jiwa..


rabu lepas, selepas paper organologam yg teramat mudah, aku pergi jenjalan kat mid..tempat yg aku tak berapa gemar nak pergi tapi tu yg paling senang nak sampai.. aku pegi carik hadiah bufday mak aku..


then esoknya aku ngan my kuzer pergi ukur jalan ke sunway pyramid.. aku masuk la wayang.. hurm..tak de cerita yg menarik..kuzer nak tgk X-men tapi aku tak minat.. so rembat je cerita FRIDAY13.. katenyer cerita hantu.. so berbekalkan popcorn dan pepsi, kami masuk panggung.. tak la ramai sangat..weekday pun..


hampir 45 minit movie berlangsung, aku dah macam nak pengsan..pergh..giler kejam cerita pembunuhan nyer..rase duk dalam panggung dah 3jam.. kalau kuzer kata ye je, memang aku angkat kaki balik..tapi tak jadi coz aku nak tahu gak ending nyer macammane..sabar2..terus menonton..macam2 rasa ada, nak muntah..nak demam, nak jerit..tak pernah aku stress tgk movie mcm ni..kalo lagi lame ceritenyer, boleh koyak la lengan baju kuzer..


keluar je panggung, macam longgar je kaki..muka pucat lesi mcm baru terserempak dgn hantu.. kuzer gelakkan aku memanjang..tak pe..tak pe..


then nak hilangkan trauma, kami g karaoke..pegang mic nak nyanyi tapi suara pon macam segan silu nak keluar...teringat2 cerita tuh..so baru aku sedar aku tak la kuat mana nak ngadap cerita2 macam tu..selama ni ok je..rupenye ada cerita sedahsyat dan sehebat tuh..ape yg pasti, dah nak seminggu aku terbayang2 pelakon2 nyer..tdur pon tak tenang..


memang aku suggest kmu semua pergi tengok..so kamu boleh tahu tahap kekuatan kamu nak tgk horror movie cam tu..huhu..memang aku tabik kat director cerita nie..best memang best..

sangat aku kagum..tapi aku tak berapa nak berani..huahua..



p/s : dalam kalender, memang susah nak carik hari jumaat yg jatuh pada 13 hari bulan.. hurmm seram...







ana billah walillah ma'allah.

wsalam





4 comments:

Anonymous said...

km xsuka tgk cite bunuh yg kejam2 ni..
tkot trauma..
masa tgk ok la..tp after 2, mesti terbayang..
xsanggup...
herm...cite 2 kan, tgk gmbr pon da tau tahap kekejaman pembunuh 2...
xmo la tgk...ha3~

nEd~Ya said...

to farhana

nad dulu layan je sume cite..
tapi after tgk cite ni, baru tau nad pon x bape brani tgk crite2 horror..1st time terkesan btol..
tp ntahla, sonok pon ader..ehe..
cam x serik..padahal asyik terbayang jer..haih!!

Anonymous said...

hahhahah....best aper crite nih.
nami xbrape sgt dgn crita hantu (penakut no.1)

but crite bunuh2 omputih ok jer.
hahahha....ni baru yg remake punyer. cube tgk freddy vs jason. freddy (dier bunuh org dalam mimpi) tu mcm jason kruger dalam friday 13th tu jugak. diorag lawan sape dapat bunuh org dulu. lagi best!

nEd~Ya said...

to ms.haapy

bese kalo tanya kat panggung, mesti dorg kate cite antu tapi kalo omputih mksdnyer cite2 pembunuhan la cite antunye..sbb omputih x byk cite antu mcm pontianak ke hape.. dorg x percaya sgt.. so nad ok je cite pmbunuhan..tapi x sangka nad x setabah selaloo bila tgk cite ni..huahua..
nami lebih tabah nampaknya..hehe..
yup, nad try carik kat internet, banyak dah versi friday13 ni..salah 1 nye, yg freddy ni..
tp takut nad btol2 pengsan lak kang.. haha..tengs..nanti nak try tengok..:)