Thursday, April 2, 2009

HaRi SuGuL InI TiBa

assalamualaikum..
xde ape yg menarik untuk dikongsikan..cuma hampa..aku hampa..jadi izinkan aku merepek2 untuk seketika bg melupakan segala kekecewaan sebentar td..sory to all readers yg mgkin rase terbuang masa yg umpama emas permata bile terbaca entry aku kali ni..
moge lepas aku meninggalkan rusuh hati aku by blogging ni, aku mampu tersenyum sambil bersemangat utk menyambung perjuangan mencipta ayat2 romantik buat tesisku..
bila hari sesugul ini tibe, rase hilang serinya..bercakap dan bercerita umpama baru berkenalan sebulan dua..kekok utk berkongsi segalanya..ingin diajak bertentang mata, sudah mustahil kini.. jadi tiada ape lg yg menarik utk di nanti2kan ape lg didambakan..
insan semua same..tiada beza..yg membezakannya hanyalah 'status sementara' hasil ciptaan manusia.. jika tiada ijab dan qabul, mana mungkin dia ade bezanya jika segalanya terhad dan berjaga2..hipokrit kah?
mungkin benar utk kebaikan..tapi setiap permasalahan ada jalan keluar nya.. setiap penyakit ade penawarnya..kecuali?? mati..
tp bila masalah tiba, kenapa kita pilih jalan yg sukar? jalan yg menyakitkan?..
tak pelah..mungkin ada hikmahnya..aku perlu biasakan diri dgn segalanya yg baru kini.. mgkin jalan yg mnyakitkan ini bisa menjadi jalan yg paling istimewa 1 hari nanti.. aku mengharap dgn sgt..
selesai sudah aku merapu..
ana billah walillah ma'allah
wsalam

2 comments:

CikLieYzaOnline said...

laaaa...mike sabo ye...dh mmg namanya manusia..manusia mmg mcmtu.itu belum lagi mike berhadapan dengan manusia dua alam.lagi jahat hingge boleh menggugat mike andai iman mike x kuat. xpe,jgn patah semangat.hadapi dengan kuat!!!

nEd~Ya said...

begitula nmpknyer..
selagi masih bernafas di bumi tuhan ini, maka selagi itula kite kene kuat.. ujian bisa datang dan pergi.. mohon kekuatan hanya drNya..
terima kasih..:)