Thursday, March 5, 2009

BeBeLaN

Assalamualaikum..


midsem exam dah abes..sangatlah indah idup ni..hehe.. yg peliknyer, mata ni hilang ngantuk, hilang nafsu nak berfoya2..huks..kalau time exam tuh, ngantuk tahap gaban..cam org hisap candu.. teringat malam selepas habis exam instumentasi kimia ii, balik tuh berkobar2 nak study organologam..tapi sampai bilik, pas settle pe patut, terus tidur.. soknyer la kunun nak study.. struggle sehari utk exam..gap pun sehari je.. tapi memag xde semangat langsung. sehari tu bantai tidur je.. bangun pun hanya untuk makan, solat, mandi & ngadap laptop.. sangatlah aku rajin..


pagi rabu lepas subuh, br aku mula dgn 18rules..padahal malam kang nak exam dah..org lain dah mantap dah setakat bab 1.. aku dok terhegeh2..nyesal tol membuang masa..tp ape bley wat.. balik je kelas,terus sambung study 18 rules & belek2 bab2 seterusnya.. nak hafal?? tak dela gamaknya, memang x sempat.. aku plak dikurniakan tahap gelabah yg tinggi tika ini.. tapi wat cool je.. so study slow2..macam dah terer bab2 belakang tuh..silalah jeles..awww..


dalam kul 6 aku stop, mestila masa utk makan.. hihi.. pas mgrb pergi exam.. sangatlah aku tawakkal..(usaha tak seindah mana).. nak kuatkan langkah kaki, bibir ni mulalah berzikir 'ala, sejam je.. die soal yg depan2 je tuh..' (yela, baca pun bab 1 & 2 je).. so muke pon nmpk cool..sekali sekala lompat2 sikit, nak cover gemuruh yg menyerang selain xde persediaan yg rapi.. walhal, dalam hati zikir lain yg keluar 'apa nak jawap nie..takut seyh..'..


itulah aku..sem ni memang kelam kabut jadual study aku..nasib soalan exam pun x keluar yg bab2 belakang..hihi..kalau tak, leh masuk icu agaknya..apa yg ada, aku bantai seadanya.. haha..


di kesempatan ni, aku nak wish hepi bufday kat nurul rohaliani @ azroha. :) yg ke 12 tahun..eh2 silap..dah 22tahun rupenyer..ngheee.. moga ko bahagia selaloo lah cam aku..ekeke..


gaya macho roha..:)



ana billah walillah ma'allah..
wsalam..

7 comments:

NRH said...

hohoooo
trimas nedya...
macho?? huhuhu
semoge ku bahgia slalu...

exm organo xtau buat...
pe nk jd nih...

p/s: td msuk lab smpt run sekali jer..pakai autolab tuh lebih sejam sekali run.. nk run lamer2 takot, yana cerita menyeramkan...

Anonymous said...

ha3...
bebelan 2 terkena kat km gak...
sok ada 2 paper..
tp dua2 subjek xbis study g...
huuuuuuuuu~

melanggar pantang hantr komen d blok kamu..
padahal kat blog sndiri da post entry psl xmo jejak blog org buat masa ni..ha3...

nanab said...

kesah kamu study organo tuh cam sama kesah aku je.tido memnjang

nEd~Ya said...

to roha..
same2..
macho r tuh..
tambah2 begambao disamping aku..~lalala~
ala, ramai jawap ntah cmne gak.. da lepas, sakit jiwa kalo pk..huks..

menyeramkan?? ye kew.. ni mesti de story nie..ley tny dorg..ala,aku pakai volta pon sejam lebey..hehe.. cool babe..

to farhana
hehe..study2..gud lak keh..
ala, bese r tuh..jari jemari ni nak gak menari2 anta komen..hehe..

to nanab
ngheee..serasi bersame la kite ni..:)

:.leha.: said...

eh eh,mne entri bebelan yg lain??
dh removekah??

merahitujambu said...

wah..cantik gambr cik pearl..
good luck..

nEd~Ya said...

to leha yg baik

yup, aku remove..kang ader yg kate aku anti lelaki lak..haha

to merahitujambu

cantik??peliknyer..ehe
tq..