Friday, March 20, 2009

BiLa InSan PeLik Dah BeRuBah

Assalamualaikum

kamu2 diluar sane, diantara sahabat dan teman lelaki/wanita..yg mane kamu rase perlu dijaga perasaannya lebih sikit? tentu kamu pilih teman wanita/lelaki kan??
tapi aku lain..sbb tu ramai kata aku adalah insan pelik..sbb aku akan pilih sahabat. bagi aku persahabatan tak kan terputus dengan mudah berbanding percintaan. kekasih lebih mudah menjadi musuh berbanding seorang sahabat di akhir perhubungan..(ni pendapat aku..kamu tak setuju? aku tak pernah tanya persetujuan kamu)..
tu banyak kes di luar sana yg aku tengok, sanggup menggadaikan persahabatan demi cinta. sedangkan aku sanggup lepaskan cinta demi menjaga hati seorang sahabat..( tu pun kalau aku tahu kamu cintakan kekasih aku..kalau aku tak tahu, mungkin aku pertahankan cinta aku jugak)
aku masih mampu berkawan dgn kamu walaupun kamu dah mengkhianati aku, menikam aku dari belakang, tepi, atas atau mana2 side yang kamu suka..aku cuba tabah walau aku lemah. kerana aku sedang belajar apa itu REDHA setelah memaafkan..
tapi bila aku masih mampu menjalinkan persahabatan dgn kamu, nape kamu pula menolak? apa lagi yg kamu nak? kalau aku lah yg menikam kamu dari pelbagai side, tapi kamu memaafkan aku dan masih menerima aku sebagai kawan , dah tentu aku lebih menghargai persahabatan kita..dah tentu aku berbesar hati kerana huluran maaf dari aku, kau sambut dgn mudah..tapi ada kamu buat begini??
jadi aku mohon, jangan tukar insan pelik ini kepada seorang PENDENDAM.. kalau tak, kamu jgn salahkan aku kalau BF kamu jadi BF aku suatu hari nanti..
Mungkin kamu akan kata 'ala, macamlah bf aku nak sgt dgn kau'.. xpe2.. kamu boleh cakap ape kamu suka..tapi bila aku dah letakkan amarah dan nafsu aku di atas & akal itu dibawah, tu tandanya aku sanggup menghalalkan cara utk mencapai matlamat..
jadi tolong..jangan ajari aku..
entry ini bersifat sementara
ana billah walilla ma'allah
wsalam.

6 comments:

Anonymous said...

nad..
km setuju (wpun xtnya persetujuan kan..hii)
sahabatlah yg ada masa kita susah sng..
kekasih blom tentu jd suami...
pada km sahabat lg penting :)
dugaan dlm bersahabat pasti ada..
km pernah merasainya...hnya sbb lelaki..
adoii xfaham...
tp..at the end..ok balik..
terpulng pd kedua belah pihak la..kena ada tolak ansur la..kalo x, smpai bila2 xsetel...
-sekadar pendapat-

p/s: siap ada pesanan penaja 'entry bersifat smntara'. harus lg 2 3 hari delete..ha3 :)

nEd~Ya said...

xpe..at least nad tau kmu stuju..hehe
ye..btoll.kadang2 pening kepala pk mereka2 yg nk tarik muka sbb lelaki..
sedangkan kite yg jadi mangsa die ni sanggup lg nak kawan n tolak ansur.. die lak yg xnak..
so x ley wat pa la kan..
trimas kasi pendapat..nad hargai..

yup, ni entry yg bakal diremove beberapa hr lg..:)

Anonymous said...

pendapat saudari saya sokong dan setuju, pendapat saudari tidak same skali dapt di sggh ;-) tp entry ini akan menyebabkan org yg terlibat mnjd lbh panas ble mmbc, mengapa tidak meluahkan pd seorg shbt lain yg sudi mendgr dan seorg yg dipercai brbndg publish tuk tatapan umum...saya tau saudari seorg yg hebat dalam mnjge hubungan persahabat ;-)

nEd~Ya said...

to anonymous
trime kasih..:)
sy yakin masih ramai juge yg x stuju..
krn kbanyakan kwn2 sy sendiri x spendapat ngan sy..tp sy x ksah pon.. ehe..yela..pmpuan kan emosi lebih..hihi
datz y entry ni bersifat sementara. nanti sy akan remove..kot2 la ader yg trase..sy sentiasa harap sy memiliki sahabat yg sy boley percayai dan meluahkan segalanya..tp syg..sy still x jumpa..mungkin sy sendiri x cukup baik utk memiliki sahabat setulus itu..jd disinilah tempat sy..moga jadi pengajaran buat sesiapa shj sekalipon x terlibat dlm dunia sy..sy x tujukan pada siapa2 secara spesifik..terpulang pd readers.:)

Anonymous said...

aku setuju pe yg ko ckp.pd aku insan yg bergelar kekasih tu lum tentu jd milik kte 1 ari nnt.tp sorg shbt kte berhrp agr dpt menjalinkan pershbtn smpy ke akhr hyt.aku sndri penah merasa bile kwn baik sndri yg sentiase bersma-sma bergelak ketawa n berkongsi suka duka sejak form3 akhrnye snggup memilih utk putus shbt semata2 kn ikt ckp kekasihnya. die sndri yg ucap perkataan 'putus shbt' tu dpn kami kwn2 hnya krn kekasihnye cemburu tgk die rapat ngn kitorg n pkse kwn aku ni putuskan shbt ngn kitorg.ape bodoh pye manusia la tu!sory la terlbey emosi lak.bertmbh sedey ble lgu rossa ni jd bckground music!hahhah..tp aku sokong statement ko.

nEd~Ya said...

to anonymous
eh..mcm kenal lak..:) tu la yg aku fkr selama ni..kdg2 kelaka gak tgk mereka2 yg tinggalkan shbt kerana kekasih suruh..mcm kes ko ni la..if 1 day, kekasih die tinggalkan die, kwn jugak yg die carik kan..kes aku agk berbeza.. malah lebih tragis rasenyer..bf x swoh tinggalkan member tapi member yg sanggup tgk persahabatan kian hancur.. tak apala..kita serah segalanya pada Allah..kelak, kalo kite berniat baik dlm sesebuah persahabatan, Allah akan kurniakan sahabat2 yg memahami dan baik utk kita..amin,,