Monday, September 5, 2011

Al-KisaH Raye 1

salam to all..

mood raya di sana sini..

tapi dah masuk minggu bekerja semula.. tensinye.. ramai dah mula kerja hari ini.. tapi aku akan mula berkhidmat demi anak bangsa bermula esok. cuti lebih sehari..;)

malas yang maha hebat melanda diri.. petang tadi drive 70-90km/h je. sampailah ke sungai besar.. tekan pedal minyak pun tak lalu..tak nak balikkkk...huaaaa...

apapun, jumaat ni segeralah tiba hendaknya. mahu pulang ke rawang semula. itulah kerja aku, menghitung weekend tiba..

ok..sekarang kisah raya..

raya pertama : aku beraya di rumah mak di taman jati.. kemudian ke kuang (kampung suami)..petangnya ke subang ke rumah adik beradik/sanak saudara sebelah bapa mertua.. sampai rumah dah tengah malam..zzzzzz

raya kedua : beraya ke rumah sanak saudara ibu mertua. sampai ke felda soeharto, jeram, dan sungai besar..baliknya sangkut pulak dalam jammed selama hampir 2jam sampai tanjung karang.. sampai rumah pun tengah malam..penattt..zzzzz

raya ketiga : beraya di gombak dan semenyih.. saudara sebelah ayah aku..

raya keempat : beraya ke rumah kawan2 di rawang..

raya kelima : beraya di kalumpang dan tanjung malim.. melawat sanak saudara sebelah mak aku..

raya keenam : beraya di klang..

jadual padat..fuhhh.. sempena dah jadi isteri orang, maka bertambah banyaklah rumah2 perlu dijengah sepanjang raya..

apapun aku dah tunaikan janji aku.. sepanjang raya aku tak pakai tudung bawal atau selendang.. semua tudung atap genting.. tudung yg dijahit mengikut ukur lilit kepala & pipi aku. heeee.. barulah ada selesa nak pakai..;) kawan2 kerja sibuk cabar aku.. haaa, la ni aku tunaikan.. ;)


raya pertama.. family aku tema hijau muda.. aku dah terkeluar dari list tahun ni.. huuu.. tema aku purple..;)

with family..kakak aku beraya di rumah mertua.. tema beliau sekeluarga adalah kuning.. *tiada gambar


aku dan suami..


owh lupe, ade 1 tak beratap genting..tapi tak juga tudung bawal atau selendang.. ;) ni raya ketiga kalau tak silap..tak pakai baju raya pun sebenarnye ni ..huuu


kat rumah atok dan wan..tema aku dan suami kuning hijau..


sempat juga ke rumah kawan2 rapat pada raya ke-4 dan ke-5..



ni raya ke-5 kalau tak silap..tema : oren..;)

gambar2 ini harus jadi bukti..heee...
*tudung atap genting di atas sudah diperakui dan disahkan oleh suami..;)

SALAM AIDILFIRI UNTUK SEMUA...