Thursday, January 22, 2009

MeRdEkA DaLaM DuKa..

Assalamualaikum..

hurm..pearl come back..ekeke..

selamat sudah ak duduki 4 paper final exam utk sem lepas..org len dah sbulan merdeka & dah mrase sakit pk subjek2 sem akhir ni plak.. ak baru je merdeka petang td & nk masuk ke dunia sem akhir yg mnjanjikan sakit yg lebih tenat utk mghadapi paper2 core nyer.. huks..

ak tensen tol pk paper2 yg br ak amik..smpi kenang2 balik, cam x blaja je ape yg masuk dlm sume paper tuh..hampir masuk icu ak hafal sgala fakta,pastu dok mengira sane cni x ubah cm budak2 amik math, study setabah mungkin disaat member2 len bduyun2 masuk lab, & ak kawal sgala godaan nk godam internet..tp hasilnyer...:

paper 1 : Kimia keadaan pepejal.. ak rase x ubah paper ni cam aku jawap polimer 1.. sakit kpala ak pk ak tahun 2 ke tahun 3 dah nie..kira2 langsung xde..lg la ak sakit..bagai nak rak wat latihan, tetibe soklan kuar cam hampeh..
tkenang tros kat my luvly lecturer. Dr. rusli daik.. N dgn penuh kgeraman ak pk kan Prof.Aibi..soklan polimer lak neh, ape kes..????

Paper 2 : Keselamatan kimia.. paper ni pon xtau la nk cakap..konfius je aku jawap.. mane x tau, aku tinggal tros..x mampu dah aku nak perah otak..ingat span ke ape otak aku nie..

Paper 3 : Instrumentasi kimia.. ni lagi 1 paper mnguji kesabaran aku.. kalo kimia keadaan pepejal ley jadi polimer, tetibe paper ni ley jadi kaedah pemisahan.. lagi la hampeh 1000x hampeh.. ade graf bagai, kire2 plak kepekatan air kumbahan.. sakit2x..

paper 4 : Pngurusan industri kimia.. paper ni mule2 time part prof pauzi ley lg r aku senyum kbanggaan mnjawapnyer..sampei je part dr.ishak, tercekik tros air liur sndiri..ntah ape aku goreng pon x taulah..1 soklan aku tinggal. dah penat dah aku ingat2 kan jawapan, tp x kunjung tibe..huks..

so ape lg?? senyum je la..hehe..
pe yg pasti sume dah lepas. tunggu je la result.. selebihnya Tawakkal Alallah..
now, br bley pk dgn waras nak masuk lab nak sambung ape yg patut..dah lame tinggal..huhu..

Ana billah walillah ma'allah..
Wsalam..

5 comments:

Anonymous said...

xpe nad..
ko da cuba yg terbaik..
andaikata result yg dpt xseperti diharapkan..anggap je 2 ujian..
insyaAllah kejayaan akan mengiringi anda..=)

merahitujambu said...

salam..jgn mengeluh..
dh cuba yang terbaik kan..bkn x cuba..
wah..cmssh jee..
cik pearl amik bidang ape??

nEd~Ya said...

to farhana

huhu..nak harap pon cam sgan2 je..har3.
xdela..nk wat cmnekan..
btol ckp kmu tuh..
dah usaha & cuber..so serah pdNye..:)
tengs a lotta..

to merahitujambu

salam..
cube..usaha..:)
memg susah pon kmu..uwaaaa..
sy amik kimia tulen..
memg rase nk telan bhn kimia je bile x dapat jawap..kot2 dapat ilham..ekeke..
tq..

merahitujambu said...

jgn laa sampai telan..
kang langsung xpt ape pon..hehe..
good luck..

nEd~Ya said...

har3x..
dah geram sgt..tu jd mereng..ekeke
xdela..insyaAllah..:0
tengs a lotta.