Sunday, January 18, 2009

IzInKaN aKu PeRgI

Assalamualaikum..

aku masih sakit..itu fakta yg aku x sanggup nk dgr & pk tentang diriku sendiri.
aku makin kurus..itu lg pasti..dgn berat yg kini x sampai 40kg memudahkan aku utk melayang bila ditiup angin kencang..huks..
aku rindu masakan utara macam di KMPK..sbb berat aku akan meningkat sehingga 47kg seperti aku mula2 m'jejakkan kaki kat ukm. skrg berat ku turun hampir 10kg.. huish..x perlu diet, xperlu senaman berat, x perlu ape2 yg menyakitkan.. aku bley jadi duta produk kurus jika kmu mahukan..haha..

sminggu lg jer kuliah b4 cuti chinese new year..aku akn cuti smggu..hoorey.. x sbo dah sbb x larat hidup dlm keadaan dibayangi dgn paper2 sem lepas.. cepatla aku habis exam supaya aku dapat berpijak di bumi yg nyata utk tumpu 4 paper core sem nie.. ni x abes2 study sbjek sem lepas..tensen..score nyer x jugak.

aku nak g jalan2 utk tenangkan pkrn yg berserabut..kalo bley ke tempat2 di luar selangor..jauh pjalanan luas pandangan..ehe..buhsan asyik dlm selangor jer. tp x mudah utk aku dapatkan permission parentz aku..nak g jenjalan jauh ni macam org nk mintak keje..kne isi form bagai.& menepati spesifikasi yg ditetapkan. Macam ada ISO..isk2..tu yg sakit..Aku dah bajet dah soklan2 lazim dr daddy cool aku..:

1: Nak pergi sana watpe?
2: berapa lama?
3: dengan siapa?
4: naik apa pergi?
n macam2 lg.. blm lg keluhan & omelan mummy poko ku.:

1: Jauhnyer..pergilah tempat len..
2: jgn pergi sendiri2, mak riso..( kalo tgk je muka mak aku time nie, memang knfm aku xjadi pergi..huhu)
3: Naik bus?? jauh, lagila mak riso..naikla flight..(glurp...mak aku nak support sume member aku ke pe..)
4: balikla awal sikit..boleh rehat sblm mula kuliah..(padahal aku nak pergi 2 hari jer..dahla jauh..xkan baru sampai dah nak balik..uwaaaa)

Ni la kasih sayang mereka..aku sgt menghargainya..:)

Tapi aku btol2 nk pergi..(cam nak bwk diri je bunyik..) aku nak carik diri aku yg dulu..yg steady lg x pdulikan sesiapa.. so hidup aku jd lebih mudah sbb aku x kan pernah fikirkan org lain..aku dgn caraku.. itu duniaku..rindu..sungguh.

Izinkan aku pergi..

Ana billah walillah ma'allah..
Wsalam.

8 comments:

Anonymous said...

yeayy..
dpt comment =)

kamu nk p mane cik nad?
cam jauh je tu..
nk ikot..nk ikot..nk ikot..=P

ala..kalo mak ayah risau tu perkara biasa..
t kalo nad ade anak t mesti mcm 2 gak =) (macam motivator plak rase ahaks)

merahitujambu said...

salam..
sy izinkan cik pearl pergi..cewah..amik alih org tua cik pearl lak..hehe..
gurau jee..
cik pearl nk g mane??
nk ikt..hehe..

nEd~Ya said...

to farhana

yup, actually kerisauan ibubapa tu mjadikan kiter lebih terjaga..tol x? kte sgt2 hargainyer..
tp 4 dis time, plzzzzzzzzzzzz...
nk g gak.haha

ala, x jauh mane..perancgn ke lumut.. tp xtaula..ana ley r nk p, org sane..hehe..:)

nEd~Ya said...

to merahitujambu

salam..
hehe..kalo dapat g, skrg gak sy btolak.. ekeke..
nk g lumut ingatnyer tra..
tp xtau la dapat ke x..
saje jenjalan tgk laut..:)
meh la kalo nak itot..:)

Anonymous said...

ala nad..lumut xbest la..
laut da tercemar..
ramai org lak tu
xde privacy..
p la pangkor..dekat je dr lumut..da alang2..=)
ada servis bwk p pulau2 kecik...
best woooo..
damai..
sesuai untuk menenangkan fikiran yg tak tenang..
juz suggestion =)

merahitujambu said...

nk ikt..hehe..g ngan sape??
nnt g jg dri ek cik pearl..

nEd~Ya said...

to farhana

memang pd mulenyer nad prefer p.pangkor..
tp xtau lg cmne..cume sbb de member kat manjung..die dapat bwk smpi lumut jer..
kalo tetibe nad punyai keberanian yg xtreme nant, sure nad memandai g pangkor gak..ekeke..
yup, nk tenangkan pkrn..:)tq 4 ur sggestion..:)


to merahitujambu

meh2 join.. da more da marrier..
so far nk g ngan some1 neh..sbb die nk jmpe gf die kat sane..hehe..saje mnumpang, skali jalan..:)
tp xtau jadik ke x..masih planning.

nEd~Ya said...
This comment has been removed by the author.