Saturday, June 25, 2011

KiSaH PeMbaZiRaN BerPeriNgkaT

salam to all...

kisah handfon...

cuti sekolah 2 minggu yg lepas, suami aku berhajat nak beli hp baru..kebetulan kedua2 hp die sekarang dah tak berapa nak ade rupa..^^, kami pun ke mid valley..kedainye kat area GSC tu...survey punye survey, yg berkenan di hati pun ditemui..suami rembat satu...sony ericson X16i ..


dalam masa uruskan pembelian, suami sibuk tanya 'u tak nak tukar ke? hp u pun dah tak berapa nak semenggah'...;p

namapun perempuan, mata rambang je..aku tak adalah minat sangat dengan gajet2 ni. kira keperluan je la. tp bila tengok yang baru, tergoda lah jugak kan.. so tengok blackberry.. rasa macam membazir plak nak habiskan 1.6k..so aku rembat yg lebih kurang macam model hp suami..nak beli yg sama memang nampak romantik, tapi bosan plak. heee..

so aku beli yg ni..taraaaaa.. sony U8i..


so balik rumah suami sibuk godek hp barunye../.aku pulak macam tak ada perasaan. biasalah beli tanpa perancangan..tiba-tiba rasa tak minat..seminggu selepasnya..kami ke mid valley lagi.. aku rasa nak rembat hp lain.. memang giler ah..sony tu pakai dalam seminggu je.. aku beli nokia E72..


yg ni cantek kan?? nampak matang. (^^,)

tp rase budus sangat sebab dua hp aku ni dah habis 2k. konon tak nak membazir beli blackberry yg 1.6 k tp berhabis 2k jugak akhirnya...sob3x.

moral of the story : setiap yg kita nak lakukan, perlu ada perancangan..kalau minat separuh hati, jangan terburu-buru membeli ye kawan-kawan...;p

*apalah nasib hp sony yg terletak bawah katil tu..membazir..nak kene jual kat member..hurm~

2 comments:

farhana said...

Nokia E72 memang best! Km tgk colleague pakai, smart je bila tengok youtube hehe

Lorrrr..ingatkan trade-in hp sony tu....

nEd~Ya said...

farhana ;

;) hehe.. tu pasal sanggup beli tu..

trade in rugi...boleh jadi kedai amik rm200 je..so baik jual kat member ato promote kat mudah.com.. hehe..now dah ade pembeli..alhamdulillah..;)