Thursday, April 15, 2010

miz PeARL dah LaMa TaK UPdaTe BLoG!! Kan?

salam to all

waaaaa.....sangat sangat sangat lama aku tak update. if im not mistaken, more than 3 weeks..huh! harap semua bloggers and readers, x lupe juga buat mr. & mrs. anon di luar sana tak lupakan miz pearl si penulis blog persis mutiara ni ye..kerja yang sangat2 bertimbun semenjak balik dari cuti 2 minggu lepas, mengekang aku dari mengupdate blog. nexweek plak camping pengakap kat Ulu Tiram. so bersedia lah mental & fizikal ku hendaknya..

alhamdulillah, aku masih hidup di muka bumi ciptaan Allah ini. agak sedikit terkejut dengan kejadian petang tadi, hujan maha lebat waktu aku keluar makan dengan member. dengan tak ada payung nya, aku melintas jalan. betul2 tengah jalan, petir menyambar. terkejut punye pasal, aku ngan member aku terhenti tgh2 jalan tanpa sedar ada treler dari arah kiri..nauzubillah......apepun kami sempat cross the road. syukran..

lepas ujian pertama. ujian kedua melanda dalam hujan lebat bila ade merz park belakang kereta aku. aku nak reverse punyelah payah. dalam nak keluarkan kereta, dihimpit pulak dengan sang waja yang nak ambik parking aku. ke depan ke belakang beberapa kali, baru lepas. owner merz pun sampai tapi kereta die tetap tak gerak2. giler menyumpah2 aku petang tadi. aku keluar kan je kereta & masuk jalan orang dengan slumber tanpa sedar ade merz lain dari arah bertentangan. nauzubillah untuk kali kedua. aku sempat ke tepi & merz tu slow. entahlah....alhamdulillah, masih panjang umur..

sekian utk esei pertama..

juz upload gambar2 aku dan rakan sekelas di sini..pakai baju yang sama lagi..hoho, giler bosan!..baju batik maktab aku yang dipakai setiap khamis..(kakitangan gov in da future..amin)


cikgu2 wanita opsyen sains (kimia, fizik & biologi)



gambar untuk majalah. 2 je kumbang yang ada.=)





ni satu kelas aku. 2 course gabung. sains + matematik

depan kelas.




sekian untuk cerita dua. (semakin skema berada disini. cepatlah november..bawa aku pulang...)

*entry lepas aku terpaksa remove. tak mahu dah mention2 nama orang. maaf bagi yang terasa hati mahupun yang terobek jiwa raga. salam kemaafan.

wassalam.

2 comments:

farhana said...

Alhamdulillah usiamu dipanjangkan...
terkesima gak baca entry pasal nyaris2 kemalangan tu..huu

gambar2 yg menarik sbb baju sama..hehe

nEd~Ya said...

yup, syukur sangat.
sy pon still teringat2. mcm mimpi..

ngheee...tengs~ biru sepesen sume. ehe