Thursday, December 13, 2012

MalaCca

As Salam..

Wihuuu, bangun pagi-pagi, dah terasa lenguh-lenguh kaki macam baru lepas merentas desa..

Dah lama tak merentas desa..;) Sakit/ Lenguh kaki gara-gara berjalan jauh.

Selasa (2 hari lepas) aku ke Melaka..Berjalan agak jauh..Kira berjalan meneroka seluruh Bandar Hilir, Melaka.. Tu pasal kaki ni merengek 2 hari ni..

Dah hampir 7 kali ke Melaka. Tapi berjalan punya pasal, tiada rasa jemu. ;)

Kali ini aku pergi bersama keluarga mertua. Saja bawa adik ipaq berjalan-jalan sebelum buka sekolah Januari depan..

Pagi-pagi dalam pukul 6.40 pagi kami dah gerak. Membolehkan kami sampai ke Melaka pukul 9 pagi..awal bukan? Rajin aku bangun pagi kalau nak berjalan...;)

Destinasi yang kami lawati adalah sama seperti tahun lepas, sikit saja beza (1 lokasi je pun) :

1) Zoo Melaka (sempena bawa adik ipar berusia 6 tahun)
2) Planetarium Melaka (kali pertama aku pergi)
3) Lunch di Restoren Asam Pedas Melaka. (Tapi aku makan ketam masak lemak yang superb sedap)
4) A'  Famosa dan sekitarnya (Kalau kubu tu boleh bercakap, mesti dia cakap 'Tak lalu aku tengok muka pengunjung ni, setiap tahun dia datang lawat aku'...hehehe
5) Menara Taming Sari
6) Malacca River Cruise.

Sampai rumah pukul 1 pagi. Alhamdulillah selamat perjalanan dan paling penting sepanjang lawatan, cuaca baik..;-)

Horse riding at Zoo Melaka

In front of Planetarium Melaka

Husband & I




A'Famosa


Sekian..